Dialoogvenster met keuzelijst bij het openen van een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Ik wil 2 dialoogvensters zien verschijnen bij het openen van een query met daarin een keuzelijst ( in het eerste venster de veldnaam en in het tweede de filterwaarde). Op basis van de zoekwaarde wordt een filter uitgevoerd.
Ik kan het bestand niet meteen publiceren want de persoonlijke gegevens moeten eruit en dat vergt tijd.
Ondertussen hoor ik graag of het gevraagde kan. In excel weet ik hoe het kan, maar in access zal het toch net iets anders zijn.
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, noch hoe je dat dan in Excel doet want daar heb je dat volgens mij ook niet (al heb je daar het Autofilter, waarin je een selectie kunt maken met keuzelijsten; ik vermoed dat je zoiets bedoelt?). Enniewee, in Access bestaat zoiets niet dus dat is een simpel antwoord lijkt mij. Je kunt natuurlijk altijd een query uitvoeren en in in het resultaatvenster filteren (inderdaad: zoals je in Excel ook zou doen) maar dat is volgens mij jouw vraag niet.
 
Beste,

Kan het gevraagde in een rapport ipv query?
 
Je bedoelt neem ik aan een formulier? Dat is geen probleem; op een formulier kun je (eventueel afhankelijke) keuzelijsten zetten waarin je een selectie maakt die je dan aan een query koppelt.
 
Beste,

Ik zal even moeten spieken in een Access-cursus van jaren geleden (Office 2010). Indien het niet lukt, dan .....
 
De complete techniek staat zelfs als apart hoofdstuk in de Access cursus op HelpMij :).
 
Beste,

Ik heb de handleiding over Access gevonden op dit forum. Bedankt voor de verwijzing. Kan je alle hoofdstukken in één handeling downloaden? Zijn de tabellen waarnaar verwezen wordt in de handleiding beschikbaar op dit forum?
 
Goeie vragen :). Nee, de hoofdstukken zijn niet in één bestand te downloaden. Helaas. Moet ik nog een keer iets aan doen. Dat heeft dan te maken met je tweede vraag: alle bijlagen staan in het Access forum in de eerste draad die altijd bovenaan staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan