USB stick wil plotseling een filter instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Deze vraag zal vast in de verkeerde rubriek staan maar ik weet geen betere.
Ik heb een USB stick waar ik mijn wachtwoorden op heb staan. Deze staan in een ODS file voor open office. Ik heb de file met een wachtwoord beveiligd. Nu plotseling wil het openen na intoetsen ww niet verder dan de mededeling dat ik een filter moet instaleren. Daar ik kan kiezen uit een enorme lijst is dit vrijwel onbegonnen werk. Het probleem doet zich voor op de pc en op de laptop. De USB stick is een Cruzer blade van sandisk waar standaard een beveiligingsoptie in zit. Wie weet welk filter ik zou moeten hebben?
 
Ik ben er al achter dat het niets met de inlogcode voor de beveiligde map heeft te maken, maar dat het een de opgeslagen file ligt.schermprint.jpg
 
Laatst bewerkt:
kan je het bestand kopiëren naar bijv C schijf?
 
Nee dat lukt wel als de file open is, maar in de huidige situatie wordt het inlogscherm voor de beveiligde map gekopieerd.
 
Dat snap ik niet, bijv bij mijn Kingston secure USB schijf moet ik eerst inloggen en dan kan ik bestanden kopiëren/plakken etc.
Dat gaat dus niet bij je Sandisk?

Dus je kan bijv. mijnbestand.osd niet van je USB schijf naar MijnDocumenten kopiëren?
 
Ik kan wel kopieren als de file in de beveiligde map open staat, maar Het probleem blijkt niets met de beveiliging te maken te hebben (denk ik) Op dit moment krijg ik middels kopieren de opstartfile van de beveiliging. Het is ook niet het wachtwoord waar het ding over valt, daar is geen foutmelding op, maar om de één of andere reden blijkt er plotseling een filter nodig te zijn voor de tekstfile en dat zowel op de pc als op de laptop. Plaats ik een andere file met dezelfde extensie in de beveiligde map dan zie ik dat die gewoon opent.
 
Ik denk ook niet dat het met USB schijf te maken heeft, maar ik zou het stap voor stap doen.

Eerst bestandje kopiëren van de USB schijf naar pc en dan proberen te openen; krijg je nog steeds zelfde melding kijken we dan verder.

De Filter melding betekend overigens dat OpenOffice het bestand niet herkent. Het kan zijn dat het bestand corrupt is.
Heb je een ander OSD bestand wat je wel kan openen?
 
Ik kan het bestand in de huidige (beschadigde) toestand niet kopieren, dan kopieer ik slechts de opstartfile van de beveiliging. Bij een werkende file kan dat wel. Een ander bestand met dezelfde extensie werkt wel goed. Het lijkt er dus veel op dat het bestand zelf beschadigd is en het met een filter misschien weer hersteld kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan