• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UITDAGING - Weekplanning naar dagplanning omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cervusofficial

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2018
Berichten
1
Goedemiddag iedereen,

Ik heb momenteel een weekplanning voor ongeveer 100 werknemers verspreid over 6 verschillende firma's, voor de periode van telkens 1 maand per tablad.

Deze mensen staan over verschillende werven gedurende deze maand. Alsook kunnen zij op 2 of zelfs 3 werven staan per dag.

Even een fictief voorbeeld over hoe de planning eruit ziet:

wvmo6k5.png


Dit is nu maar voor 16 mensen over de periode van een week. Maar je moet dit zien als 100 mensen over de periode van een maand. Zoals je je wel kan voorstellen kan dit soms onoverzichtelijk zijn. Nu wil ik graag deze planning automatisch laten overzetten (door middel van draaitabellen?) naar een dagplanning.

Zo kan ik elke dag zien hoeveel mensen er op welke werf gaan staan de dag erna. En ook wat de namen zijn.

Ik had gedacht om dergelijk overzicht :

ng3QHhi.png


Nu kan ik mij voorstellen als er 20 verschillende werven per dag zijn dat dit weer te onoverzichtelijk wordt.
Als jullie een beter idee hebben hoe dit overzicht duidelijker kan, mag je dit altijd zelf ontwerpen.

Heeft er iemand ideeën hoe ik dit zou kunnen omzetten?

Extra: Wat als er iemand op 2 werven staat op 1 dag.

Stel dat er in het vakje staat 'Total + Exxon' of 'Total/Exxon'
Is er dan een mogelijkheid om dit om te zetten naar 0,5 bij Total en 0,5 bij Exxon. En dan ook in beide kolommen van de werf, dezelfde naam weer te geven met eventueel een * bij zodat het duidelijk is dat hij op 2 werven staat die dag?

Als er vragen zijn, stel gerust.

Alvast bedankt om dit te bekijken.

https://www.oplossing.be/excel/uitdaging-weekplanning-naar-dagplanning-omzetten/

Bekijk bijlage aaa _ Voorbeeld Planning excel.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Zoals bij oplossing.be al is gezegd is de opzet fout.
Om verder te kunnen werken met draaitabellen zul je een (platte) database moeten aanleggen waarbij ieder uniek record op een nieuwe regel staat.
Zo kun je dus ook eenvoudig (met een extra kolom voor uren) een extra regel op een zelfde dag toevoegen, zodat iemand op 2 'werven' kan worden ingedeeld.
Omdat ik ook niet de beroerdste ben, bij deze, geheel in lijn met je voorkeur, een afbeelding met een voorbeeld hoe een database geschikt zal zijn voor een draaitabel:

database.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik houd wel van een uitdaging !
Ben benieuwd hoe je die gaat aanpakken.
 
De afbeelding van @Gijsbert1 maar even over getypt:) Met een draaitabel kan je jouw gewenste lay-out niet maken en is ook niet overzichtelijk. Als je gek bent op kleurtjes dan kan je voorwaardelijk opmaak gebruiken.
 

Bijlagen

  • aaa _ Voorbeeld Planning excel.xlsx
    31,9 KB · Weergaven: 62
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan