Dropdown menu met veranderende afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julia2304

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2018
Berichten
1
Hallo,

Ik zou graag het volgende willen:
Meerdere dropdowns in een word document waarbij er bijvoorbeeld drie keuzes zijn en iedere keuze heeft een afbeelding die bij klikken wordt weergegeven. Het bestand moet korter worden; dus zonder dat ik al deze afbeeldingen ergens verderop in een bestand heb staan.
Op deze manier heb je uiteindelijk een gespecificeerd document met de onderdelen die in dat geval erin moeten komen.

Kortom; kan ik keuzevervolglijsten/dropdowns maken waarbij de waarden uit het dropdown gekoppeld zijn aan een bepaalde afbeelding die weergegeven wordt als je de keuze maakt?

Hoop dat ik het op deze manier goed uitgelegd heb.

Alvast bedankt.
 
Dat hangt er vanaf hoe goed je kan programmeren, want dat is de enige manier om dat te doen :). Ik begrijp dat je de afbeeldingen niet in je document wilt hebben, en dat hoeft ook niet. Je kunt ze eenvoudig koppelen aan het document, je hoeft ze niet 'embedded' te doen. Wat je zou kunnen doen is alle afbeeldingen ervast in koppelen (zijn hyperlinks, dus nemen nauwelijks ruimte in) die je vervolgens in een bladwijzer zet en onzichtbaar maakt. Aan de keuzelijst koppel je dan een macro die de betreffende bladwijzer zichtbaar maakt of niet. En daarmee zie je dan het juiste plaatje. Maar het kan natuurlijk veel mooier en ingewikkelder :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan