Ik kan ADE 4.5. niet installeren. Bij uitvoeren (via WINE) komt eerst de melding: "ADE is al bezig. Sluit eerst dit programma" en meteen daarna : "Er is een serieus probleem opgetreden binnen ADE 4.5. en het programma moet worden afgesloten".

Ik heb het al tientallen keren geprobeerd, maar dezelfde foutmelding blijft komen.
Natuurlijk heb ik het ook geprobeerd met oudere versies van ADE (2 en 3) maar daar heb je servicepacks van Microsoft voor nodig en dat krijg ik binnen Linux niet voor elkaar.

Ik heb een foutenrapport kunnen vinden, dat ik eventueel zou kunnen opsturen als iemand denkt dit te kunnen gebruiken bij de oplossing. Mij zeggen al die termen niets. Heel vaak komt het woord 'deferred' er in voor

Ik werk op een 2011 HPlaptop die oorspronkelijk Windows 7 als OS had.

Voor Linux Tara werkte de laptop met Chromixium en later Ubuntu. Ook toen waren de ADE-installatieproblemen er al; ik hoopte met de verse Linux installatie dat het ADEprobleem opgelost zou zijn, maar nee dus...

Wat zou het fijn zijn, als iemand zou kunnen helpen. Bij voorbaat al veel dank voor meedenken.