• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Puntengrafiek + lijngrafiek komen niet overeen op de X-as

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Berichten
142
Ik heb een puntengrafiek gecombineerd met lijngrafiek, echter de punten komen niet overeen met de lijn"punten"

Bekijk bijlage Map6.xlsx

Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik de punten op de juiste plaats in de tabel?
 
Krijg de A/2 t/m J/11 waarden (linker tabel) niet als punten in de grafiek

Wat is dan "de juiste plaats"?

Excuses, ik zie het nu ook.

Ik zou de puntentabel graag maken met de waarden van de linker tabel, echter krijg ik dit niet voor elkaar met de groep2 waarden.
In de grafiek zie je A/2 t/m J/11, zo zou ik de punten ook graag op die plek binnen de grafiek terug willen zien. Zie voorbeeld Bekijk bijlage Map7.xlsx
 
Zelfs met getallen 2 t/m 11 krijg ik de grafieken niet onder elkaar, ik heb nu in de "puntentabel" de getallen -1 in formule gezet, dan komen de punten wel op dezelfde plek
als de lijngrafieken te staan (lapmiddel naar mijn idee)
 
Je kunt niet een grafiek type lijn goed combineren met het grafiek type spreiding, tenzij je ervoor zorgt dat de andere lijn ook van het type spreiding is. Zie bijlage waar ik de gegevens voor de tweede lijn heb toegeveogd aan de tabel (maar voor X getallen heb genomen).
 

Bijlagen

  • Map6 (3).xlsx
    24,9 KB · Weergaven: 20
Niet aan gedacht inderdaad, alle gegevens in 1 tabel stoppen met meerdere kolommen... bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan