toepassingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
227
Als ik de computer opstart en ik ga naar de favorieten krijgen ik een toepassingsfout melding. De cursor van de muis reageert dan ook ineen keer heel traag. De melding:

"de instructie op 0xbe8d4a20 verwijst naar geheugen op 0x00000000. Een lees of schijfbewerking op het geheugen is mislukt,written.
klik op ok als i het programma wilt beeindigen".

Wat te doen?
 
Favorieten van wat?
 
Ik bedoel icoontje( ster) favorieten en geschiedenis
 
Mijn reactie was bedoeld om een antwoord te krijgen op de vraag over welk programma je het hebt.
 
Ik start de pc op in IE. Mijn startpagina is google. Tot zover geen probleem. Als ik rechtsbovenin naar "mijn favorieten"ga en deze aanklik krijg ik de bewuste melding.
Ik heb ook geprobeerd om Malwarebytes te installeren, maar dit lukt niet. Ik krijg de melding : shellexecuteex mislukt code 255
 
Klopt het dat ik een cd of usb nodig heb?
Die heb ik niet bij de hand.
 
Klopt. Dan moet je daar even voor zorgen uiteraard.
Als je meerdere geheugenbankjes hebt kan je ze ook per stuk even testen door er maar eentje te laten zitten en je PC te starten.
Kijk of er dan nog een probleem is. Zoja, het volgende bankje op die manier testen.
Als ze allemaal zonder probleem werken hoef je Memtest niet te gebruiken en is er kennelijk iets anders aan de hand.
 
Dag, De fout bij het installeren van Malwarebytes (ShellExecuteEx) wijst er eenduidig op dat er iets fout zit bij .NET Framework dus installeer dat opnieuw of download de nieuwste versie ervan. Dit is de beste gok.

https://www.microsoft.com/net/download/dotnet-framework-runtime

Ik weet niet wanneer .NET nodig is bij Internet Explorer dus het zou kunnen dat je na het opnieuw opstarten al geen probleem meer hebt.

Anders ook: kijk of je als administrator bent aangemeld en of het anders is wanneer je IE start als Administrator, dus links klikken en "Als administrator uitvoeren" kiezen. Voor de zekerheid ook eens proberen zonder anti-virus programma. Ik zou verdacht blijven op malware binnen te halen want misschien wordt er zoiets actief wat slecht geschreven is dus het laatste zonder verbinding met het Internet.

Ik zal jou deze link geven naar het programma AutoRuns, wat een lijst opstelt van wat er op de computer opstart. Je kijkt wat er staat bij de categorie Browsers en je kan met Google eventueel zoeken naar of dat malware is. De extensies en add-ons die je gebruikt staan daar ook bij.

Helpt geen advies, geef dan de opdracht sfc /scannow om Windows de beveiligde systeembestanden te laten controleren en uiteindelijk kan er worden teruggegaan naar een systeemherstelpunt van voor dat de problemen begonnen. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan