Back-up terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
heb een windowsimagebackup verwijderd van mijn ex-hd want dacht dat ie niet werkte.
helaas was dat te voorbarig gedacht dat ie niet werkte.

heb nu met recuva een hoop terug kunnen halen van die betreffende windowsimagebackup maar niet alles.
het grootste bestand wat altijd bovenaan staat in windowsimagebackup als je dubbel klikt op (in mijn geval) "Backup 2018-08-02 170402" (ongeveer 50 gig) ontbreekt. (en dat zal ook wel het belangrijkste bestand zijn neem ik aan).

mijn vraag,

is het mogelijk om met recuva terug gehaalde windowsimagebackup-bestanden (via omwegen) nog iets te doen of wordt dat sowieso helemaal niks ?

mvg ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag, Een programma doet wat het kan. Vaak is er nog een diepe scan mogelijk. Probeer anders een tweede programma. https://www.z-a-recovery.com/download.aspx

bedankt voor uw reactie alfred.
ik had ook al een diepe scan uitgevoerd met recuva maar daar komt niet veel soeps uit.
maar voor ik uw alternatieve programma ga installeren wil ik weten of het zinvol is.
ik bedoel, het kan misschien wel terug gehaald worden maar ik vraag mij ten zeerste af of je er verder nog wat mee kan, dus of windows, of via een omweg het kan gebruiken als een backup ?

mvg ben.
 
Ja, het bestand zou weer de zelfde moeten zijn want bij wissen wordt alleen de eerste letter van de bestandsnaam weggehaald. Daarmee is een bestand gemarkeerd als verwijderd en daarom kan het ook hersteld worden.

Fragmenten van deels overschreven bestanden worden over het algemeen niet teruggehaald en daarover kan ik zelf niet adviseren.
 
bij wissen wordt alleen de eerste letter van de bestandsnaam weggehaald
Begrijp werkelijk niet waarom het dan zo moeilijk is verwijderde bestanden te herstellen. Weinig mensen zijn daar enthousiast over. Volgens mij wordt na verwijdering de schijfruimte vrijgegeven om te herschrijven. Ik geef je weinig kans dat een dergelijke hersteld bestand dan nog werkt. Je moet altijd meerdere back-ups maken op verschillende externe HDD's. Probeer AOMEI en EaseUs Todo backup eens. Beide freeware.
 
Niet zo ingewikkeld... grotendeels komt het door dat men doorwerkt er er dus fracties weg zijn v/s bestand.... Dan kan de recovery software nog wel mooi de naam vinden ... maar ja .. wat kun je nog als er stukken missen...
Een probleemschijf mag je dus NIETS meer op schrijven tot dat je klaar bent met de redding van data.
Dus niet meer als bootdisk starten.... maar erbij hagen mag wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan