Benaderen Access Point EnGenius ECB350

Status
Niet open voor verdere reacties.

TurboHenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2018
Berichten
1
Geprobeerd om mijn Wifi Access Point te configureren.
Heb deze via een ethernet kabel direct aangesloten op mijn laptop.
Heb mijn eigen adres aangepast naar 192.168.1.20.
Het adres 192.168.1.1 is te pingen.
Helaas kan ik de web interface niet benaderen vanuit een webbrowser (unable to connect in ff).
IE, Chrome en Firefox geprobeerd, allen helaas zonder resultaat.
Firewall uitgezet om er zeker van te zijn dat deze niet het probleem veroorzaakt.
Overigens heb ik dit ook met een 2e laptop geprobeerd (dus ook direct aangesloten op de AP).
Ook hier op krijg ik een ping terug op 192.168.1.1.

AP heb ik verschillende keren spanningsloos gemaakt, fabrieksherstel uitgevoerd (reset voor 30 seconden ingedrukt gehouden) en een keer 30 seconden reset-30 seconden reset zonder ac- en weer 30 seconden reset.

Led lampjes knipperen/branden wel gewoon zoals het hoort (?).

Iemand nog ideeën hoe ik de interface van de AP alsnog kan benaderen vanuit een laptop?
 
Ik weet niet of het reeds is opgelost?

Maar een rechtstreekse aansluiting tussen je computer en het AP zal NIET werken.
Er zal een router tussen moeten staan.
De router zal een dhcp moeten hebben van 192.168.1.1 tot 192.168.1.200 (als voorbeeld) met een subnetmask van 255.255.255.0
sluit dan de pc aan en geef deze inderdaad een vast ip adres van 192.168.1.10 (als voorbeeld) zolang het maar NIET 192.168.1.1 is.
Sluit dan het AP aan en mits deze naar fabriek gereset is dan is deze te benaderen op ip adres 192.168.1.1.

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit met Safari en internet explorer niet lekker werkt en met Google Chrome wel.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan