Aankoop nieuw systeem compleet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb een Asus Vivobook als laptop, voldeed prima, echter is binnen 5 maand al stuk en ter reparatie ingestuurd.

Omdat ik heel vaak thuis achter bureau werk en toch wat klachten kreeg, wil ik een desktop. Voor een betere ergonomie, werk er achter.

Kwaliteit, groot scherm, I5 of I7, videobewerking, online courses volgen/streamen, office, internet etc.
Bv HP All-In-One 24-f0980nd?

All in one?

SSD, ik houd van snelheid. Voorlopig werk ik nog onder windows, Apple ken ik niet als besturing dus houd het daar maar even bij. Of het moet heel goed en makkelijk te doen zijn om boekhouden/excel ed over te zetten.

Budget pas, aan wat gewenste specs kosten, waar ik uit kom. Ik game er niet op, dus over de top hoeft niet.

Geen groot log ding, mini of kleine desktop, graag. Hele systeem moet nieuw, van scherm tot toetsenbord en muis.

Tips?
 
Laatst bewerkt:
Zonder op budget te geven is dat toch niet te doen, videobewerking kan sneller gaan via de graka maar dan heb je wel eentje nodig die dat goed kan.

En een AIO is niet aan te raden en zeker een HP niet.

Een iMac is erg goed in videobewerking en gebruiken gewoon Intel CPU's en de OSX erop is prima mee te werken, en is Linux gebaseerd.
 
Waarom geen aio? Te kwetsbaar? Ik bedoel met budget. Vanaf welke prijs heb ik deze specs. IMac leuk en prijzig. Ik hoor de buurman altijd vloeken op linux
 
Ik zou geen all-in-one nemen, want die heeft het zelfde probleem als een laptop: als er een onderdeel kapot gaat is dat moeilijk en vaak tegen hoge kosten te vervangen.

Een van de voordelen van een desktop PC is dat 1) dat er minder snel iets kapot gaat dan bij een laptop o.a. omdat de koeling bij een desktop beter is en 2) als er een onderdeel kapot gaat is dat bijna altijd eenvoudig en relatief goedkoop te vervangen. Verder is een desktop pc qua prijs/prestatieverhouding goedkoper dan een laptop en gaat ie langer mee dan een laptop.
Eigenlijk is de enige reden om een laptop te nemen als je erg mobiel bent en overal moet kunnen zitten werken.

Verder zijn Apple computers duurder dan Windows gebaseerde computers.
Het is het eenvoudigst om dat te gebruiken wat u gewend bent. Windows dus in uw situatie.
 
Laatst bewerkt:
Voorzetje mogelijke setup: link.

Prijs winkelwagen-inhoud: € 1498,59
Hierbij komt nog een Windows licentie à rond de € 25 en eventueel een dvdrom-station van rond de € 20 als je dat zou willen.

Je hebt het over een "groot" scherm, dat is maar net wat jij groot vindt.
Zelf gebruik ik 22 inch schermen want dat is voor mij groot genoeg maar ik heb in deze setup gekozen voor een full HD 27 inch scherm met een VA-panel i.v.m. o.a. de kleurweergave.
Uiteraard wordt het scherm duurder als je 4K wilt of allerlei features als hoogte-verstellling, meerdere aansluitingen etc.

Je kunt uiteraard alles aanpassen aan je eigen wensen, dan veranderd de prijs uiteraard ook mee.
Een handig uitgangspunt als basis is de Twaekers Best Buy guide.

Deze setups zijn dan wel specifiek om te gamen maar als je de high-end setup neemt en je past de videokaart aan, en eventueel het geheugen, dan kom je al knap in de richting voor jouw gebruik.
De prijs van deze setup is echter excl. monitor en toetsenbord en muis.

Als je een op maat gesneden systeem setup wilt zul je meer specifieke eisen kenbaar moeten maken of zelf aan het puzzelen moeten. :thumb:, dit is maar een voorbeeld.
Een AIO zou ik zelf nooit kopen, veel te moeilijk te upgraden en een zeer beperkt aanbod...als je geen fan bent van HP ( zoals ik ) blijft er weinig over...
 
Laatst bewerkt:
Scrapheap, ik vermoed dat MNB een kant en klaar computersysteem bedoelt en niet een zelfbouw.

Gewoon naar de website van bijv. Azerty gaan en daar dan de verschillende wensen invullen voor een kant-en-klaar desktop-systeem waar windows dan al in zit. Hoeft niet zo moeilijk te zijn.

bijv deze:https://azerty.nl/product/acer/2397...in-bureaubladmodel-1-x-core-i5-6400t--2-2-ghz

met dit beeldscherm: https://azerty.nl/product/philips/2...ne-241b7qpjeb-led-monitor-24--23-8-zichtbaar-

en dan nog een USB toetsenbord en muis.
 
Laatst bewerkt:
Dank! Ik ga puzzelen en kijken. Geen Aio dus. Behalve IMac. Vraag me af in hoeverre Apple en Windows te combineren zijn. Anders gewoon windows idd
 
videobewerking, online courses volgen/streamen
Als dat echt serieus gedaan moet gaat worden dan heb je niets aan een desktopje.

Geeft gewoon het bedrag op wat je max. eraan uit kunt geven, wordt nu alleen maar wat roepen.
 
Ik heb onder Windows 8 met moviemaker veel filmpjes gemaakt dat ging en was prima. Online course volgen gaat ook op Windows 10 met Asus laptop prima. Dus geen high tech nodig. Mijn filmpjes worden gebruikt door Amerikaanse online cursus en is voldoende. Budget 1200 euro vind ik mooi
 
Dat gaat dan geen Core i7 worden als dat het budget is voor een compleet systeem incl. monitor etc.
Maar wat ik reeds eerder opmerkte....je zult met specifieke eisen moeten komen zoals min. grootte van de monitor etc.
Anders valt er weinig samen te stellen wat aan dit budget voldoet.
 
IMac 21.5 inch past binnen dit budget. Ook hier af te raden? AiO
 
Dank ga daar zeker verder naar kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan