Help! Word document helemaal veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tshw3

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
92
Beste helpmij leden,

Ik heb een probleem, ik zit momenteel in een project waarbij een oud medewerker een potje heeft gemaakt van alle word documenten.

Conclusies, opmaak van document weg, paginanummers kunnen niet weg en het watermerk krijg ik niet weg.

Concrete vraag is of jullie mij kunnen helpen hoe ik het watermerk automatisch kan verwijderen (macro of iets anders) Het gaat om meerdere documenten en honderden pagina's dus dat het automatisch gaat is van belang.
Daarnaast de vraag of het mogelijk is om alle paginanummers te verwijderen zodat ik deze op een juiste manier kan toevoegen?

Ik hoor het graag van jullie want dit is een probleem die mij erg zou helpen als dit opgelost is.

Het gaat om dit document:
Bekijk bijlage Help! Watermerk - kopie.docx

Met vriendelijke groet,
Teun
 
Laatst bewerkt:
Je levert een nogal krakkemikkig document op, wat vermoed ik niet representatief is voor je probleem. Je 'watermerk' staat als losse afbeeldingen herhaald in je document, dus die kun je met een macro wel weghalen. Zo bijvoorbeeld:
Code:
Sub PlaatjesWeg()
Dim aDoc As Document
Dim oShp As Shape
    Set aDoc = ActiveDocument
    For Each oShp In aDoc.Shapes
        With oShp
            If LCase(Left(.Name, 10)) = "afbeelding" Or LCase(Left(.Name, 7)) = "picture" Then .Delete
        End With
    Next oShp
End Sub

Normaal gesproken zou alleen zoeken op 'afbeelding' al genoeg moeten zijn, maar blijkbaar is er ook met een Engelse versie gebouwd aan het document, dus dan moet je ook op 'picture' controleren.
Deze macro lost dus niet het probleem van de gegroepeerde afbeelding op pagina 1 op; hier moet je ofwel met een macro alle groepen opheffen, en dan pas de macro draaien. ofwel, als het er weinig zijn, even met de hand 'ontgroepen'.
 
Beste OctaFish,

Dank voor uw snelle reactie.
Ik geef toe dat het eruit ziet als een krakkemikkig document maar dit is helaas zoals het op alle pagina's eraan toe gaat. Vanwege de hoge mate van vertrouwlijkheid kan ik niet 100 a4'tjes uploaden. Ik waarder je feedback en het weghalen van watermark helpt al ontzettend. w.b.t gegroepeerde afbeeldingen zal ik handmatig ungroupen.

Nogmaals dank!

mvg,
Teun
 
Nog een dingetje (was ik gisteren vergeten te meldien): de paginanummering zit in de koptekst, en loopt (in jouw voorbeeld in ieder geval) op de 'normale' manier, en die kan je dus gewoon weghalen. De nummering zit in een tekstvak met een grafische opmaak. Als je het complete opbject in de koptekst selecteert (op de rand klikken) kun je hem weghalen, en dan is de nummering dus in het hele document weg. Was eigenlijk de simpelste klus :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan