Plots traag of helemaal niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Het gaat om deze website https://zelfgemaakt.shop/

Opeens is deze of heel traag of wordt helemaal niet geladen.
Ik heb al diverse plug-ins uitgezet waaronder Facebook lite, Wordfence, gastenboek en WooCommerce discount. Maar het helpt allemaal niets. (wordfence trouwens ingeruild voor iThemesecurity, die vind ik toch iets beter)

Ik probeerde een nieuw theme te installeren om te kijken of het huidige theme (shopper pro) de oorzaak kon zijn.
Het theme wordt geïnstalleerd maar als ik dan wil kijken hoe het eruit ziet (dus live bekijken) wordt deze niet weergegeven in het dashboard. Ik krijg een hele witte pagina met alleen links dan de balk waarin je dingen kan veranderen.

Huidige theme is Shopper Pro maar ik gebruik een child theme voor de vertalingen.
Kan dit de oorzaak zijn, dacht ik opeens?

Heb browser caching aangezet middels het .htaccess bestand.
In https://developers.google.com krijg ik de melding:
Lighthouse: FAILED_DOCUMENT_REQUEST. Lighthouse was unable to reliably load the page you requested. Make sure you are testing the correct URL and that the server is properly responding to all requests. net::ERR_TIMED_OUT.

De hosting al gemaild met de vraag of er iets is met de server, maar kreeg een antwoord waaronder dit gezegd werd:
Ik zie ook veel externe requests via uw site lopen.
Dat zijn al die content get requests waarmee u bestanden vanuit andere websites laat inladen via /plugins/shopper-pro/assets/vendors/owl-carousel/owl.carousel.min.js

Maar het gekke van alles is dat de website gewoon goed gedraaid heeft en plots opeens zo raar doet!

Wie kan mij helpen om te kijken waar ik het zoeken moet?

ps. kom het dashboard ook niet meer in.
 
Laatst bewerkt:
De waterfall geeft alleen aan dat het de 'website' is die een responsetijd van 85 sec heeft.

waterfall.shop.jpg

Regel 2 in de waterfall (zonder slotje) is vreemd.
Zet alle security plugins uit, verwijder alles wat overbodig is in .htaccess behalve het minimale voor WP/WooCommerce.
Test dan de website weer om te kijken of het is verbeterd.
 
Ga ik doen. Misschien alle plug-ins uitzetten?
Als ik het dashboard inkom, want dat wil helemaal niet! Ik km bij nlog en wachtwoord en daarna zie ik een blanco pagina met in de browder https://zelfgemaakt.shop/wp-login.php
.htaccess kan ik veranderen via ftp (of DA)

Er staat alleen dit nu in:

Code:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

ps. waar vind ik die waterfall, in FF webontwikkelaar heb ik deze niet kunnen vinden.

ps2: de gene van wie de website is, heeft geen back-up gemaakt (heb er wel eentje van 3 september) en ze heeft een nieuwe pagina aangemaakt, plus ze zet plaatjes erop die te groot zijn (ondanks dat ik haar op het hart had gedrukt de foto's te verkleinen).
Ik weet verder niet wat ze gedaan heeft, zij denk ik ook niet :(
 
Laatst bewerkt:
Alle plugins even uitzetten is een goed plan.

Ga naar www.webpagetest.org voor de test

Url: jouw website + testlocatie: Amsterdam + browser: Chrome.
Klik op Start en dan lang wachten (afhankelijk van de wachtrij).

Als de 3 testen achter de rug zijn klik je op de waterfall om deze te vergroten.

Over de responsetijd: het is niet de server, die reageert in 10 millisec. (getest op IP en op domeinnaam).
 
Een aantal plug-ins verwijderd via DA omdat ik eerst het dashboard niet in kwam. Daarna kon ik het dashboard weer in, maar het is traag en wil amper laden naar bijv. tabblad plug-ins of een andere.

Ben nu eindelijk bij de plug-ins en zal ze allemaal op deactiveren zetten.
Behalve WooCommerce, die gelijk weer aangezet want ik kreeg een lege pagina!

Website doet het nu weer perfect zoals hij het altijd gedaan heeft.

Wat nu te doen? lug-ins 1 voor 1 weer aanzetten, Woocommerce als eerste, want dat moet werken.


het viel mij vanmorgen op dat de afrekenpagina het niet deed. Dus daar moet ik ook even naar kijken.
Heel gek, als je wilt afrekenen krijg je een witte lege pagina. Alle WC plug-ins staan aan.

Waterfall, nunmmer 2 is nu in orde, maar nu heeft nummer 1 een ander iets, maar dat is wel het certificaat, dus dat zal kloppen.

wenskaarten2.jpg

Wat kan ik nu afleiden van deze waterfall?
 
Laatst bewerkt:
Wat kan ik nu afleiden van deze waterfall
Regel 1 'LetsEncrypt.org' is inderdaad apart. In de waterfall van mijn website komt deze niet voor.
Ik zie geen tijdschema, ik zal 'm zo meteen zelf even testen.

Afrekenpagina werkt niet
De pagina '/afrekenen' geeft een 500 fout. Dit is een algemene foutmelding en je kan uit een 500 fout niet afleiden wat er precies aan de hand is. Misschien is een script afwezig, een plugin afwezig, iets niet geconfigureerd, of er mist iets in .htaccess, of iets anders is de oorzaak. Het kan van alles zijn.

Er staat alleen dit nu in .htaccess
Dit is het mimimale voor WP en hiermee kan je verder. Ik weet niet of er nog iets voor WooCommerce in moet komen.
Eerst de plugins 1 voor 1 activeren en als laatste de security plugins en daarna pas .htaccess optimaliseren.

... degene van wie de website is, heeft geen back-up gemaakt .... plus ze zet plaatjes erop die te groot zijn
Optie 1.
Een korte stapsgewijze Nederlandse handleiding maken hoe ze in DA een backup kan opstarten. Probeer het zo simpel mogelijk te houden.

Optie 2.
Veel providers hebben in DA een automatische backup voorziening. Eenmalig instellen en backups worden periodiek gemaakt. Let bij automatische backups wel op de intervaltijd die je instelt want je schiet er niets mee op als een backup van een slechte webshop de backup van een goede webshop overschrijft. Mogelijk kan je instellen hoeveel backups worden bewaard voordat de oudste wordt verwijderd. Voorbeeld: als op de website niet veel orders worden geplaatst dan kan je instellen dat om de 2 dagen een backup wordt gemaakt en dat er 15 backups worden bewaard, dan heb je een cyclus van een maand.

Product foto's moeten bij voorkeur onder 100 kB groot zijn tenzij het een complexe foto is, houdt in dat geval max. 200 kB aan. Dit betekent inderdaad dat je niet 1 op 1 een gemaakte foto op internet kan kwakken vanwege de te hoge resolutie. Je hebt het al gezegd, verkleine is echt belangrijk. Een wat hogere resolutie foto kan makkelijk 2000 kB (2 MB) zijn en daar maak je smartphone gebruikers totaal niet blij mee. Deze bezoekers ergeren zich hieraan en klikken de website weg en gaan ergens anders iets kopen.
 
Heb nu in de gaten dat de plug-in Mollie er voor zorgt dat de instellingen van WooCommerce niet worden geladen.
De afrekenpagina doet nu ook als ik Mollie uitschakel alleen kunnen ze niet via iDeal afrekenen, maar alleen via bankoverschrijving.

Het ligt dus aan Mollie en daarom zal ik de website eigenaar adviseren contact op te nemen met Mollie en het probleem voorleggen.
Ben allang blij dat het niet aan mij ligt ;)

Ik zal zelf ook even googlen over Mollie+wooCommerce, kijken of ik wat vind. Ik heb wel de laatste versie van Mollie.

Dat van de back-ups is wel een idee ja. Automatisch kan wel, maar dan moet je wel instellen dat er zoveel worden bewaard, want anders loopt de server weer vol ;)
En dan hebben we dat weer.
 
Laatst bewerkt:
Mollie heb ik gebruikt voor een PrestaShop opdracht en werkt goed. Voor WooCommerce heb ik 'm nog nooit gebruikt.
Misschien de laatste Mollie plugin installeren, kan belangrijk zijn. En natuurlijk goed configureren.
De waterfall ziet er nu goed uit. Geen letsEncrypt regel meer, alles https, en de totale response is 3.2 sec. Prima voor WooCommerce.

Het ligt dus aan Mollie en daarom zal ik de website eigenaar adviseren contact op te nemen met Mollie en het probleem voorleggen.
Mollie heeft een eigen dashboard. Eigenaar kan inloggen en zien wat daar is veranderd. Algemene info WooCommerce en Mollie Dashboard
 
Laatst bewerkt:
Misschien de laatste Mollie plugin installeren, kan belangrijk zijn. En natuurlijk goed configureren.
Dit is de laatste versie, maar die maakt dus dat de boel in het honderd loopt.
Ik heb de eigenaar verteld dat hij bij Mollie moet zijn.
 
De oude plugin in Wordpress de-installeren en daarna met ftp echt verwijderen.
Dan opnieuw de Mollie plugin er inzetten (via plugins zoeken naar "Mollie Payments for WooCommerce").
Een natuurlijk de juiste instellingen invoeren.

De installatie info vind je hier (klik) maar die zal je ongetwijfeld al hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet hoe je een plug-in moet installeren ;)
Ik zal de huidige (laatste versie) van Mollie verwijderen en opnieuw installeren door middel van een nieuwe download.
Maar als dat dezelfde versie is wat ik aanneem, dan zou het zo maar kunnen zijn dat het weer mis gaat.
Ik hou je op de hoogte.

Version:
5.0.4
Dat is de laatste versie en die hebben we nu ook.
 
Ja, ik weet dat je met WordPress om kan gaan :p de achterliggende gedachte is dat misschien een Mollie plugin bestand corrupt kan zijn en dan kan je beter alle Mollie plugin bestanden met ftp verwijderen en de plugin opniuew installeren.
 
De achterliggende gedachte van je is zo gek nog niet. Ik laat het je weten!
 
Zojuist de plugin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas, de instellingen van WooCommerce zijn niet te zien, de instellingen van Mollie zelf geven een lege witte pagina.

Logboek wel te zien en daar zie ik dit staan:
Code:
2018-11-12T16:27:31+00:00 CRITICAL Uncaught Error: Call to undefined function shopper_is_woocommerce_activated() in /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-content/plugins/shopper-pro/shopper-pro.php:422
Stack trace:
#0 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): Shopper_Pro->enqueue_styles('')
#1 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array)
#2 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array)
#3 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/script-loader.php(1447): do_action('wp_enqueue_scri...')
#4 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_enqueue_scripts('')
#5 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array)
#6 /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-includes/plugin.php(453): WP in /home/zelfglz296/domains/zelfgemaakt.shop/public_html/wp-content/plugins/shopper-pro/shopper-pro.php op de lijn 422

Ook is dit te lezen: Mollie Payments for WooCommerce door Mollie – 5.0.4 – Niet getest met de actieve versie van WooCommerce
En wij hebben echt de laatste versie van WC. Dus ik vind het allemaal heel raar!

De eigenaar van de website heeft nog geen bericht van Mollie.
 
Laatst bewerkt:
CRITICAL Uncaught Error: Call to undefined function shopper_is_woocommerce_activated() in /home/.../.../zelfgemaakt.shop/public_html/wp-content/plugins/shopper-pro/shopper-pro.php:422
Geeft "shopper-pro" een error omdat Mollie nog niet is bijgewerkt tot de laatste WooCommerce versie?
Of zit er een bug in plugins shopper-pro.php

Lastig.
 
Ook is dit te lezen: Mollie Payments for WooCommerce door Mollie – 5.0.4 – Niet getest met de actieve versie van WooCommerce

Als ik dit zo lees, krijg ik eerder het gevoel dat de Mollie-plugin nieuwer is dan de huidige WooCommerce-versie en daarom niet getest is met de actieve versie van WooCommerce. Heb je al geprobeerd om een oudere versie van de Mollie-plugin te installeren?

Deze kun je hier vinden. Helemaal onder aan de pagina staat een kopje 'Previous Versions'. Pak daar bijvoorbeeld eens versie 5.0.3 en klik dan op Download. Rest van de installatie ben je bekend mee ;).
Je draait dan weliswaar niet de laatste versie van de Mollie-plugin maar je kunt zo wel achterhalen waar het probleem zit.
 
Geeft "shopper-pro" een error omdat Mollie nog niet is bijgewerkt tot de laatste WooCommerce versie?
De site heeft zowel de laatste WC plugin als de laatste Mollie. Ik kan daar dus zelf gewoon niets mee en heb de eigenaar gevraagd of ze al antwoord heeft van Mollie. Maar nee, helaas. Heb haar precies verteld wat ze moet vragen.

Heb je al geprobeerd om een oudere versie van de Mollie-plugin te installeren?
Daar zat ik dus ook aan te denken, een eerdere versie omdat het altijd gewerkt heeft.
Maar ik kon ze even niet zo snel vinden (was ook druk met andere zaken en dit komt er allemaal weer eens tussendoor :( ), dus Tommy, bedankt voor de link. Ik ga dat zeker uitproberen.

Of zit er een bug in plugins shopper-pro.php
Daarom had ik een andere theme willen uitproberen, maar ja......het is geen optie om dan het andere theme mocht dit lukken, te gaan gebruiken. Dit theme is echt voor deze website en de eigenaar zal het niet fijn vinden als de "huisstijl" opeens anders moet worden.

Kan nog wel de plugin Shopper Pro uitschakelen en dan kijken wat er gebeurt. Dan houdt ze de "gratis" versie van Shopper, want de Pro is een betaalde.

Ik vind het allemaal wel vreemd. Eigenlijk werd de site heel traag nadat ze zelf een plugin had geïnstalleerd, namelijk een WC plugin waarbij je bulk kortingen kan instellen. Deze heb ik uitgeschakeld gehad maar bedenk opeens dat ik niet met en zonder Mollie deze getest heb.

Nu, wordt vervolgd, tot straks dus hahahaha!
 
Woo Discount Rules uitgezet, Mollie weer aan.

wenskaarten4.jpg

Je ziet het, geen beeld, alleen een lege pagina bij WC Instellingen, en zo doet de afrekenpagina ook niet meer wat het moet doen.

Alles weer teruggezet en men kan weer afrekenen maar dan alleen met bankoverschrijving, omdat Mollie niet werkt.

Nu ga ik de oudere versie van Mollie installeren.

Versie 5.0.3 werkt niet.
Versie 5.0.2 werkt niet
Versie 5.0.1 werkt niet

Versie 5.0.4 PHP Version:
5.6 or higher
En wij hebben 7.02 PHP
(trouwens ook al terug gezet naar 5.6 maar dat hielp ook niet)

Schiet mij maar lek.

Het enige wat ik nog kan doen is toch een ander thema of de pro versie uitzetten. Dus de plugin uitzetten, dat ga ik nu doen.
Edit: dat hielp dus ook niet.

Zit te lezen en kom dit tegen:
Please check with your hoster that PHP JSON module is enabled on the server!
Maar als het gewerkt heeft en nu niet meer.....en wat is PHP JSON?

Edit 2; alle plugins gedeactiveerd, echt alle op WC na.
De instellingen zie ik nu wel. En ik kan en nieuw theme instellen, want ook dat kon niet.
Nu ga ik eerst Mollie weer activeren. en daar gaat het al mis. De instellingen van Mollie zelf zijn niet te zien en de instellingen van WC ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Maar als het gewerkt heeft en nu niet meer.....en wat is PHP JSON?

Ik weet niet exact wat PHP JSON is, maar het is als module in- en uit te schakelen. Selecteer je je PHP-versie via DirectAdmin?

Op een website die ik voor een kennis beheer, kan ik bij de PHP-versie selectie in DirectAdmin ook de modules in- en uitschakelen, dat ziet er zo uit:
JSON.PNG

Je ziet hier of de module is ingeschakeld of niet.

Je verwijst in een eerdere post naar een logboek. Heb je debugging in Wordpress ingeschakeld en komt daar het logboek vandaan of gaat het om een ander logboek?
 
JSON is een "standaard notatie" om data uit te wisselen. Je kan JSON bijvoorbeeld gebruiken om data uit te wisselen tussen PHP en Javascript.

Zet dit "index.php" bestand ergens in een nieuw mapje en browse dan naar dit mpje.
Je vindt alle PHP modules die op de server zijn geladen. JSON moet er ook tussen staan.
Code:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>PHP modules</title>
</head>
<body style="padding:10px 40px">
<h3>Gecompileerde modules die in PHP zijn geladen</h3>
<p>Noot: alle namen zijn omgezet naar kleine letters</p>
<ul>
<?php
$gle = get_loaded_extensions();
$gle = array_map('strtolower', $gle);
sort($gle);
foreach($gle as $module) echo "<li>" . $module . "</li>";
?>
</ul>
</body>
</html>

Vergeet niet dit bestand (na het testen) weg te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan