Beeldscherm gaat automatisch flickeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
152
Hallo,
Ik heb een probleem met een laptop, als ik de laptop aan doe, doet het beeldscherm gewoon goed maar naar verloop van tijd wordt het beeldscherm wit en verschijnen er strepen en lijnen en er is dan niks meer te zien van Windows en andere dingen als ik dan op het scherm druk met mijn vingers doet alles weer zoals normaal en even later verschijnen de strepen weer hoe kan dit?
Scherm type: LG lp156wh4
 
Hallo

Slechte intermitterende kontakten in het l.c.d. paneel zelf ...

Gelukkiglijk wordt er nu wel eens een merk/typenr , alsook ouderdom van betrokken laptop vermeld op deze site , in tegenstelling tot meestal het neutrale/nietszeggende ... "met een laptop...:eek:"

Het hardhandig in kontakt komen met het decor ... , alsook vochtinsijpeling zijn de meest voorkomende oorzaken van defekten met deze symptomen ...

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=+LG+lp156wh4&_sacat=0

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ja, slechte lint kabels. De dunne koperen banen worden met het begin van corrosie opgevreten doordat er stroom doorheen loopt. Maar de lintkabel aansluitingen kunnen ook slechter verbinding gaan maken. Het is wel eens moeilijk om deze te ontkoppelen.

Op YouTube is te zien hoe LED Panels worden gerepareerd en misschien ook wel hoe jou laptop open wordt gemaakt. Voor goed te repareren zal de rand er af moeten zodat je alles goed kan zien. Een oplossing is dan misschien een stukje opgevouwen papier onder de rand of onder een stekkerverbinding steken want inderdaad is aandrukken op een bepaalde plek één van de mogelijke oplossingen. Voor het verwijderen van corrosie kan voorzichtig een gom gebruikt worden.

In een enkel geval is de verbinding met de voeding kabel slecht. Daar denk ik aan omdat het scherm flikkert of helemaal wit wordt. Als je het scherm van het deksel afneemt dan kan je door druk en beweging te weten komen waar de slechte verbinding zit. Een vervangend scherm is trouwens niet duur als je winkelt op Internet. Blijf dan wel binnen Europa.

https://www.youtube.com/watch?v=BDqynNlqKPI
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan