C# Windows Forms programma updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Goedenavond allen,

Al weer een tijdje geleden dat ik hier rondgevraagd heb, maar het is weer nodig. Ik kom er met Google niet uit!

Momenteel ben ik bezig met het maken van een C# programma in Visual Studio.
Voor dit programma ben ik nog op zoek naar een gebruiksvriendelijke manier om het programma, bij voorkeur automatisch, zichzelf te laten updaten. Het programma zal namelijk door ontwikkeld worden en er zullen nieuwe features toegevoegd worden.

Het controleren op nieuwere versies en deze downloaden (allemaal IN het programma zelf) is geen probleem.
Wat dan wel? Ik werk nu met ClickOnce, maar ik kan niet versie 1.0.1 installeren als versie 1.0.0 al op de computer staat. Bovendien
Nu heb ik gezien dat ClickOnce zelf een update optie heeft, maar ik kan geen goede documentatie vinden over hoe ik dit werkend kan krijgen.
Ik heb een eigen website en zou het liefst daar de nieuwste versie opzetten. Online vind ik alleen maar ClockOnce updatemogelijkheden voor op het intranet.

Een hele ander benadering is wat mij betreft ook prima. Als het maar werkt!

Alle hulp zeer gewaardeerd!

Groet,
Luck7
 
Ik heb dit uiteindelijk toch met ClickOnce op kunnen lossen.
De FTP server credentials in Visual Studio ingevoerd onder Publish Options.
Bij het publishen wordt op de FTP server voor iedere versie een nieuwe map aangemaakt (Automatically increment revision with each publish AAN).
In de Publish Wizard heb ik diezelfde map (Waar de revisions in komen) aangeven als Update location. Dan wel gewoon http:// i.p.v. ftp.
How will users install this application staat nog wel gewoon op CD/DVD.
Update location is de locatie van de folder waarin de revisions komen.

Dit lijkt nu goed te werken! Zodra ik gepublished heb en het geinstalleerde programma opstart geeft die aan dat er een update is en download deze na 1 klik.
Werkt top!
Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan. Ik kan het echt aanraden!

Hier nog wat screenshots van de settings en hoe dat er uit komt te zien op de FTP server.
1.PNG
2.PNG
3.PNG
4.PNG
5.PNG
6.PNG
7.PNG
8.PNG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan