Voorblad met header en footer importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo,

Sinds ik een eigen Voorblad, header en footer heb gemaakt in Microsoft Word 2016, wil ik deze samen laten importeren. Op dit moment moet ik 3 handelingen doorvoeren om alle drie de onderdelen in het document te krijgen. Dit wil ik zo aanpassen dat wanneer ik een Voorblad kies, automatisch de header én footer ook worden ingeladen in het desbetreffende document.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
 
Zonder voorbeeldje denk ik niet dat er veel mensen gaan reageren. Zelf vind ik je vraag ook nogal vaag; in eerste instantie denk ik: maak er sjablonen van en open de juiste sjabloon. Simpel zat, en je hoeft er niks voor te doen als gebruiker.
 
Zonder voorbeeldje denk ik niet dat er veel mensen gaan reageren. Zelf vind ik je vraag ook nogal vaag; in eerste instantie denk ik: maak er sjablonen van en open de juiste sjabloon. Simpel zat, en je hoeft er niks voor te doen als gebruiker.

Het zou bijvoorbeeld handig zijn als er een venster geopend kan worden a.d.h.v. bijvoorbeeld een macro die bijvoorbeeld de opties "Appels, Peren, Frikandellen" heeft en als je op peren drukt het voorblad, de kop- en voettekst veranderd naar dat thema. Een andere manier is dat het meteen via een bouwsteen kan. Het lukt ons echter niet om al deze 3 in 1 bouwsteen op te slaan.
 
Wiens vraag is dit eigenlijk?
@desteven: Welkom bij HelpMij. Er is een prachtige blauwe knop <Reageer op bericht>, en een minuscule lelijke knop <Quote>. Drie keer raden welke knop je moet gebruiken als je wil antwoorden op een berichtje :). En welke dus niet :D.
 
Dat kan natuurlijk ook :). Je wilt het in één bouwsteen opslaan, maar dan vraag ik me toch af waarom je dat zou doen; ik zou eerder aan aparte bouwstenen denken. Maar ik blijf toch bij mijn stelling dat losse sjablonen een stuk handiger zijn, en die sjablonen kan je dan uiteraard wel kiezen via een formuliertje met een keuzelijst. Of welke keuzeopties je dan ook zou willen gebruiken.
 
@OctaFish Bedankt voor je snelle reactie. Kan je misschien uitleggen hoe dat precies werkt en te realiseren is, en kan je dan nog wel daarmee met die enkele handeling het voorblad, koptekst en voettekst wijzigen van een al ingevuld document? In principe is het doel dat mensen al van bestaande documenten die 3 kunnen wijzigen maar ook gewoon een leeg document kunnen maken en dan met die ene handeling deze 3 invullen. Bvd!
 
Sjablonen zijn niet veel meer dan blauwdrukken waarmee je iets nieuws kan maken, waarbij de ‘onderlaagse’ elementen overzetbaar zijn op oude documenten. Dus als je in de sjabloon afbeeldingen en vaste tekst opneemt, dan zie je die terug in een nieuwe document, maar als je de sjabloon achteraf koppelt aan een bestaand document krijg je niet de tekst en afbeeldingen mee, maar wel de pagina-instellingen en lettertypes en alinea-instellingen.
Je kunt wellicht nog iets doen als je de afbeeldingen koppelt in je documenten; met een macro kan je dan de afbeeldingen vervangen in het IncludePicture veld. Maar of dat genoeg is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan