Muziek downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ík had een progje waarmee je bv muziek van Spotify op je harde schijf als mp3 kon vastleggen.Na herinstallatie van mijn PC is dat verdwenen.Kan alleen nog een betaalde versie.
Is er een progje waarmee ik alle muziek van internet op mijn schijf als mp3 kan vastleggen (free-ware)?
Groet,
Martin
 
Ik weet niet of dit mag Maar zoek MP3 Rocket eens op

Gr Rama
 
Het mag niet want het gaat over bestanden downloaden en zelfs kan dit programma bestanden delen. Doe geen dingen waarover de rechter moet beslissen.

Wil je geluid van Internet, willekeurig van waar - precises zoals je zegt, neem het dan zelf op. Dat kan prima en in de door jou vooraf in te stellen goede kwaliteit met Audacity. Even wennen aan het knippen van begin en einde van de opname, vervolgens het "project" exporteren naar een bestand. Zolang het privé blijft wat je met opnames doet is dat helemaal legaal.

Ik ben een keer aangeklaagd voor een gegeven cassettebandje in de jaren '80 maar het waren allemaal korte fragmenten van nummers en daarom mocht het van de rechter. Je moet er toch niet aan denken dat de naald wat langer op de plaat had gelegen. Succes
 
Met de nieuwste versie van Audacity is het me gelukt.
Groet,
Martin
 
Zolang het privé blijft wat je met opnames doet is dat helemaal legaal.
Niet helemaal waar sinds het downloaden (van illegaal bron) ook illegaal is geworden.
En het zal een rechter een zorg zijn op welk manier er gekopieerd is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande begrijp ik niet. Heeft u daar voorbeelden van? De afgelopen tien jaar zijn er bij mij twee huiszoekingen geweest (te weinig gas en elektriciteit verbruikt volgens de sociale recherche en iets verkeerds tegen een politieagent gezegd) en over niets wat in het openbaar verboden is werden mij verwijten gemaakt.
 
Staat ergens in gebruikers voorwaarden van Spotify (ze hebben niet voor niks een eigen betaald abonnement om offline muziek op te slaan).
 
Het was ook off-topic. Muziek opslaan is wat anders dan nummers opnemen. Buiten hun om naar muziek luisteren en zonder Internetverbinding dat doen muziek streaming diensten namelijk niet.
 
Met Spotify premium kunt u zonder internet muziek luisteren.
Nummers opnemen slaat u niet op? Hoe de muziek op schijf is gekomen maakt voor copyright niet uit.
 
Downloaden mag alleen vanuit legale bron. Je kan daarmee immers bewijs van overleggen.
Een reservekopie mag mits je de originele bron hebt bewaard.
Iets opnemen van een live stream bijvoorbeeld is dus ook niet toegestaan.
 
Precies wat jackall zegt.
Verwarring ontstaat echter met het woord 'downloaden'.
Kopiëren (op welk wijze dan ook) is een beter woord. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan