• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

start en eindtijd op blad 1 weergeven in een planning op blad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobbert66

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2018
Berichten
20
Beste,
Ik zou graag een naam met een daarbij horen starttijd en eindtijd willen weergeven in een planning op blad 2. ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd. dus de info op blad 1 wordt ingevuld, maar op blad 2 zou ik dit automatisch weergegeven willen hebben. is dit mogelijk?
met vriendelijke groet,Bekijk bijlage actie en planning.xlsx
 
Als je 2 kolommen toevoegt met start en eind tijd wordt alles een stuk eenvoudiger.
 

Bijlagen

  • actie en planning_2.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 48
Bedankt, dit is precies wat ik wilde. Zou je in eenvoudige stappen willen aangeven hoe en wat ik moet doen om dit ook te maken.
 
Helaas ben ik een beginner (lees: no know) en weet ik dit niet zelf uit te vogelen. Zou je de te volgen stappen willen aangeven?
 
Goedenavond,
Is er misschien iemand die kan uitleggen hoe ik bovenstaande voor elkaar kan krijgen. Misschien een link naar een uitleg. Ik kom er helaas niet uit.
Met vriendelijke groet,
 
Ik heb een oplossing met formules en voorwaardelijke opmaak
in de bijlage vind je een stappenplan.
Ik werk met een Engelstalige versie van Excel
 

Bijlagen

  • actie en planning(pcb).xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 30
Beste,
Vriendelijk dank zo ver. ik ga proberen er vandaag of morgen mee aan de gang te gaan.
met vriendelijke groet,
 
Ik heb een oplossing met formules en voorwaardelijke opmaak
in de bijlage vind je een stappenplan.
Ik werk met een Engelstalige versie van Excel

Ik begrijp niet hoe je aan de formule komt: heb je deze handmatig in de cel getypt OF wordt deze gegenereerd door de voorwaardelijke opmaakfunctie =ALS(EN($G4<K$3;$H4>=J$3);"X";".")
 
=ALS(EN($G4<K$3;$H4>=J$3);"X";".")
Deze formule heb ik handmatig in de cel gezet, daarna is de voorwaardelijke opmaak eenvoudig te maken. en door te kopieeren naar de rest van het planningsbereik.
Je zou deze formule ook handmatig in de voorwaardelijke opmaak kunnen typen, maar dat is lood om oud ijzer.
Je zou de formule als volgt kunnen uitleggen:
Als, en de starttijd van de activiteit (G4) voor de starttijd van de volgende interval (K3) ligt,
en de eindtijd van de activiteit (H4) op of na de starttijd van de betreffende interval (J3) ligt,
zet dan een "X" in de betreffende cel, en anders een "."
De voorwaardelijke opmaak maakt de cel groen met een rood randje, als er een X in de cel staat.
De puntjes kun je als regel en kolom volger gebruiken (dat is handig bij grotere planningsbereiken).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het handiger om alles in Voorwaardelijke Opmaak te zetten dan kun je de cellen leeg houden voor andere data
 
Hallo,
ik blijf er toch mee stoeien en kom er niet uit. ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd waarin ik e.e.a. uiteindelijk verwerkt wil hebben.
wanneer in in het sheet "werkaanvraag overzicht in de kolommen M, N, en O info invul zou ik dat in sheet "planning" terug willen zien in een planning.
Zou iemand misschien het bestand aan kunnen vullen met wat ik uiteindelijk zou willen.
met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • Overzicht WO.xlsx
    54,6 KB · Weergaven: 29
Ik zie een aantal problemen in uw bestand.

In tabblad Planning zie ik nergens een datum staan die wel in tabblad Werkaanvraag overzicht staat.
Een 2e probleem is dat bij diverse uitvoerders een dubbele planning staat.
Bestaat ook de mogelijkheid dat 1 werknemer op 2 verschillende tijdzones (op 1 dag) ingedeeld moet worden?
 
Goedenavond,
de datum is niet relevant, alles wat gepland staat gebeurt op 1 dag.
in het voorbeeld bestand staan inderdaad mensen dubbel gepland, maar ivm de werkelijkheid zal dat niet het geval zijn.
de mogelijkheid bestaat dat 1 persoon meerdere klussen doet op de betreffende dag.
Groet,
 
de mogelijkheid bestaat dat 1 persoon meerdere klussen doet op de betreffende dag.

Dat maakt het wel wat moeilijker
 

Bijlagen

  • Overzicht WO-2.xlsx
    59,1 KB · Weergaven: 31
Ik heb een variant die werkt volgens het OPROL-systeem.
Je kunt bijv. de details uit de hoofdtabel halen met een draaitabel die filtert en sorteert de details.
De Opgerolde versie rolt alle X-en op per tijdsinterval per persoon via: COUNTIFS()
 

Bijlagen

  • Overzicht WO(pcb).xlsx
    62,3 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan