• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en resultaat tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoH1967

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2016
Berichten
48
Ik heb lopen zoek maar kan het niet vinden.

Ik heb een rooster en zou op tabblad patroon als ik in cel b1 de naam en in B2 het patroon zoals bijvoorbeeld ziek, rv, opl en dergelijke, daaronder de datums
en het het patroon naast elkaar willen zien.

Kan dit met vertikaal zoeken of is daar wellicht een macro voor..Het moet zich namelijk zelf vullen en kan dus verschillen in lengte als er verscil zit in dagen van een patroon.

Is er iemand die mij op weg kan helpen.

Ik doe er een voorbeeld bij.

:d:thumb:Bekijk bijlage 331880
 
Je kan het me deze functie proberen:

HTML:
=ALS.FOUT(ALS($B$2=VERSCHUIVING(ROOSTER!A10;0;VERGELIJKEN($B$1;ROOSTER!$B$7:$L$7;0));$B$2;"");"Medewerker?")

Als je op tabblad "Patroon" voor de medewerker validatie toe past, kan de functie korter:

HTML:
=ALS($B$2=VERSCHUIVING(ROOSTER!A10;0;VERGELIJKEN($B$1;ROOSTER!$B$7:$L$7;0));$B$2;"")

Succes.
 
Hey Wouter, hij haalt het er inderdaad uit maar volgens mij kan dit ook met zoeken.
Ik zou graag de datums erbij hebben wanneer een bepaalde dag is geweest en het overzicht niet langer dan cellen met date
en de data en cellen weglaat dit leeg zijn.

Wellicht een idee ??
 
normaal is daar de draaitabel voor gemaakt, maar ik vrees dat excel met de opmaak van dit kleurboek niet erg happig is om het te doen.
 
Als je op het tabblad Patroon laat zien wat het resultaat moet worden kan dat helpen met het schrijven van formules of macro's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan