Cassette bandje op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik moet van een cassette bandje een mp3 maken.
Ik heb een AGK cassette converter.Deze heb ik via USB aan mijn laptop gekoppeld, maar ik weet niet meer hoe ik het geluid op mijn laptop krijg?
Kan iemand mij verder helpen?
Groet
Martin
 
Ik heb audacity geinstalleerd, maar de cassette player wordt niet gezien. Ik krijg melding FOUT BIJ OPENEN OPNAMEAPPARAAT, foutcoder -9999
 
Ik ken het apparaat niet, dus geen idee.
Misschien iemand anders.
 
Allereerst je vraag verplaatst naar een meer voor de hand liggende sectie.

De manual zegt al genoeg. Als je die goed volgt moet het goed gaan met audacity.

2e optie (niet vermeld in de manual) is de hoofdtelefoonaansluiting verbinden met de line in van je geluidskaart.
Zowel de input volume op de pc als de output volume van het apparaat juist op elkaar afstemmen om clipping te voorkomen.
In audacity dan de line in instellen als opname device.
 
Ik heb Audacity geinstalleerd. Ik heb de converter via USB aangesloten op mijn PC, maar waar kan ik dan de muziek zien afspelen? En wat moet de instelling van Audacity zijn?
Als ik de cassette laat spelen en klik op de rode knop, krijg ik de volgende meldin:
Fout bij openen van opname-apparaat.
Foutcode: -9999 Unanticpated host error.

Wat te doen?
Groet,
martin
 
Laatst bewerkt:
U heeft wel eerst de software (USB drivers) van de CD geïnstalleerd?
 
Ja, ik heb Audacity vanaf de CD-rom geinstalleerd.
 
Audacity is een (gratis) audio bewerking programma.
Probleem zit hem volgens mij in de usb drivers.
Info over gebruikte os zou handig zijn.
Kijk eens bij uw hardware (als cassette is ingeplugd) of er een apparaat met uitroepteken bij staat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord.
Geen vraagtekens.
Ik heb ook een USB draaitafel en probeer via Audacity geluid te krijgen, maar lukt ook niet. Krijg dezelfde melding In de volume-mixer krijg ik ook geen signaal.
Nog een idee?
 
Neen, als ik mijn USB platenspeler of mijn AGK converter via USB aan sluit, dan krijg ik zowel op mijn laptop als op mijn PC geen signaal!
 
Dan lijkt het toch dat er iets niet goed is met de USB audio driver.
Heb u een pb gestuurd.
 
Het is verholpen De microfoon setting stond uit. Nu doen ze het weer.
Bedankt voor de hulp.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan