Label - Rekenkundig probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosswilly

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Berichten
110
Goedendag,

Ik heb een probleem, nl.:

Als ik een Label 98 wil berekenen, dan heb ik een probleem als ik Textboxen 15, 16, 17 en 27 een getal van bijvoorbeeld 0,88 uit komt. Label 45 is bijvoorbeeld 20.

Ik krijg steeds een probleem als ik onder de 1 komt met de foutmelding: Delen door nul in Textbox 27.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Private Sub TextBox27_Change()
Label98.Caption = (Label45.Caption / (TextBox15.Value * TextBox16.Value * TextBox17.Value * TextBox27.Value))
Label98.Caption = Format(Label98.Caption, "0.00")
End Sub
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe kan ik dit voorkomen?

Alvast bedankt
 
Edit: Gevonden. Heb dit opgelost met Private Sub Textbox27_AfterUpdate(). Dan gaat dit super. Alvast bedankt en sorry voor de overlast.
 
sorry is niet nodig hoor. En overlast is het zeker niet............ top dat je het zelf hebt opgelost.
 
Beter is het als je de oorzaak van je probleem oplost :). Die is simpel: zodra je de Change event gebruikt heeft je tekstvak geen Value. Die kun je dus ook dan niet gebruiken. Wél kun je de Text property gebruiken. Dan krijg je:
Code:
Private Sub TextBox27_Change()
     Label98.Caption = (Label45.Caption / (TextBox15.Value * TextBox16.Value * TextBox17.Value * TextBox27.Text))
     Label98.Caption = Format(Label98.Caption, "0.00")
End Sub
Daarbij moet je dan wel in de gaten houden dat je 'live' de data uit het tekstvak haalt, en dan krijg je problemen als je decimalen invoert. Je moet dan ooit een keer een punt of een komma invoeren, en dan krijg je geen gelegenheid om er een cijfer na te typen, omdat de Change dan al is getriggerd. Dat kun je dan wel weer afvangen trouwens. Maar het is iets dat je in de gaten moet houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan