word 2007 opend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
De normal.dot(m) bevat doorgaans geen tekst; is dus dan een leeg document. Wel bevat de Normal alle 'vaste' teksteigenschappen, zoals sectie-instellingen (marges), tekstinstellingen (lettertype, grootte, alinea-instellingen) etc. Wel zou je een vaste kop- en voettekst in een normal.dot sjabloon kunnen opnemen.

Als je géén macro's hebt die je in alle documenten nodig hebt, en er zitten verder ook geen macro's in de Normal.dotm, dan kun je beter een gewone gebruiken, dus een normal.dotx. Zitten er macro's in de normal.dotm die je sporadisch gebruikt voor bepaalde documenttypen, dan kun je die macro's beter naar een aparte sjabloon verplaatsen die je dan gebruikt als je dat type document nodig hebt.
 
Het is bij mij gewoon allemaal tekst en geen enkele macro of iets anders. maar hoe kan ik dan instellen dat hij .dotx moet gebruiken,
nu maakt hij zelf dotm aan moet ik dat ergens instellen ?/ en hoe
e de waele
 
Ok dat snap ik maar dat gaat mijn opstarten niet oplossen of wel ?.....??
 
Ik heb nu toch wel iets raars ontdekt Ik heb nu diverse word documenten geopend en ben dan naar normal.dotm gegaan en geopend en ik zie daar alleen een blanke pagina met niets er op is dit vreemd ??? de grote is 16KB .
e de waele
De vraag die hier aan vooraf gaat?
Hoe zit dat?
 
Denk je dat er een register sleutel is beschadigt ?? Ik heb wel normal.dotm al eens verwijderd en word weer opgestart dus die is al eens vervangen
e de waele
 
Doordat je in het register hebt gezeten is daar dan kennelijk iets fout gegaan. Conclusie is dan dat het niet meer goed werkt. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Wat @route99 stelt daar kan ik een heel eind in mee gaan, zeker dat. En het is natuurlijk wel zo dat Office 2007 out of order is in windows 10 en niet vlekkeloos meer zal werken op den duur. (nu nog wel)

Ik weet dat de meningen daarover verschillend zijn, maar ik zou toch de oude meuk niet meer willen, omwille van een goed werkend systeem. :p

https://support.office.com/nl-nl/ar...ndows-10-0fc85c97-da69-466e-b2b4-54f7d7275705
 
Laatst bewerkt:
Er zijn voldoende redenen om Office 2007 links te laten liggen (waardeloze versie bijvoorbeeld :) ). Ik zou de office toch maar eens helemaal verwijderen, en dan opnieuw installeren. Dat had in de tijd dat dit draadje (en dus het probleem) loopt, al heel wat keren geklaard kunnen zijn :).
 
Even dit terzijde , IK heb nog niets in mijn register gewijzigd hoor , nog niet naar gekeken dus daar kan ik al niets aan gedaan hebben .
Maar volgens mij is er iets anders aan de hand Kijk het programma werkt op zich zelf gewoon goed voor mij dan toch
Het is alleen het opstarten wat wat langer duurt dat is het dan IK ga het zo maar laten en ga de vraag afsluiten
Het is tenslotte geen probleem om wakker van te liggen IK bedank daarom iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag
Ik ga de vraag op opgelost zetten
e de waele
 
paar opties:
sfc /scannow draaien kan nooit kwaad
herinstallatie al gedaan? Idem reden.

Proberen waard toch?
 
Laatst bewerkt:
Probeer nog een keer om je dotm te vervangen door een dotx; kijken of dat helpt. Wat ook vertragend kan werken is als je een standaard lettertype hebt ingesteld dat niet op de computer staat. Ook hier geldt, net als bij het padverhaal: Word gaat zoeken naar iets dat er dan niet is, en dat kost (opstart)tijd. Dat zou overigens met een 'schone' normal.dotx opgelost moeten zijn. Maar je kunt er eens naar kijken.
 
Ok ik ga het opslaan als . dotx ik ben benieuwd . IK heb ook geen vreemd letter type ingesteld wel een letter type wat gewoon in word staat . (calibri ) Ik dat doen ik laat nog iets horen
e de waele
 
Of Office 2016?
De nieuwe duurdere Office 2019 ligt klaar, voegt weinig toe voor de meeste gebruikers, heb het vergeleken.
Dus 2016 is nu goedkoper dan ooit.
https://www.licentiecodes.nl/3-microsoft-office-2016
Heb er zelf een paar maanden geleden ook een extra code gekocht, toen nog iets duurder (29 euro meen ik).
Dan ben je voorlopig weer bij tegen acceptabele kosten.
 
Ik ga het nog druk krijgen Ik ga het allemaal morgen verder uitproberen allemaal heel veel dank Ik laat nog wat horen
e de waele
 
De programma van office 2016 hoe zit dat als je een andere laptop koopt ?? Kun je dan nog gewoon de gekochte 2016 daar dan terug op installeren
Of gaat dat alleen als deze aan je account is gekoppeld ??
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan