word 2007 opend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Hallo forum leden Ik heb een vraagje over het openen van word Ik heb alleen word dat traag opend PP en Excel werken prima.
Ik heb al gescand met adware zonder resultaat . Als ik word start in de veilige modus en ik laat de ctrl los en ik klik daarna op JA flits en hij staat er.
Heb ook ccleaner gedraaid maar ook dat hielp niet helaas waar zou ik nog naar kunnen kijken ? Heb al naar diverse posts hier gekeken maar zie geen direkte oplossing ?? Ik heb ook de echte schijf er in gedaan en dan de optie herstellen gedraaid maar ook dat heeft niet mogen helpen
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Gooi je Normal.dot eens weg (of hernoem/verplaats hem) en kijk eens of dat helpt.
 
IK heb mijn normal.dotm verwijderd. dan heb ik word weer opgestart en dat ging pijlsnel. (de 1e keer )
Maar daar na weer het zelfde zodra hij normal weer heeft aangemaakt is het fout en gaat hij weer traag
IK heb ook nog gekeken in de map invoegtoepassingen deze is leeg
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Heg je de office installatie al hersteld?
 
@TS: dus zonder de Normal.dot ging het prima, daarna weer het oude probleem? Dan zit er ergens iets niet goed, dat is duidelijk. Word maakt zelf een nieuwe Normal.dot aan als er geen is (wat je dus simuleert door hem te verwijderen of verplaatsen). Je zou dan de standaardinstellingen terug moeten krijgen. Wat ik wel eens heb gehad, is dat de snelheid wegvalt als er ergens in de instellingen een pad verwijzing staat naar een niet-bestaand pad. Word blijft dan heel lang naar dat pad zoeken, en dat kost uiteraard opstart tijd. Kun je dat nog eens nalopen in de Opties?
 
Ik ga alle opties eens nalopen /lezen bedankt alvast voor uw reactie (het is ook geen groot probleem maar toch )
Wat misschien ook raar is Dat ik geen foutmelding krijg als ik met de originele schijf herstel kies . Hij werkt het hele programma gewoon af zonder probleem.
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Lees je nooit door tot en met de laatste zin? :)
ik zie maar 1 zin onder in de originele quote? Niks over herinstallatie of reparatie, mijn voorstel die daarboven staat...?

Kan ook zijn dat de opmerking niet voor mij was bedoeld? Maar daar lijkt het niet op.
Licht ff kort toe.
Gooi je Normal.dot eens weg (of hernoem/verplaats hem) en kijk eens of dat helpt.
 
Route 99 Ik heb de originele schijf van office er in gedaan en voor herstellen gekozen en heb verder geen problemen gehad .Maar het was er niet mee opgelost
e de waele
 
Ok ik ga ze na lopen Ik heb bij de opties niets kunnen vinden wat daar mee te maken kan hebben
e de waele
 
Ik heb alle toepassingen uitgevinkt maar nog geen resultaat opgeleverd Het opstarten duurt nog altijd zeker 13 seconden ?? Dan heb ik nog de vraag hoe kom ik er achter dat hij zoekt naar een nietbestaand pad ?? (heb ik nog nooit geprobeerd/gedaan) Is er niet zoiets als in stappen op laten starten om te zien wat hij bij de start allemaal uitspookt ??
e de waele
 
Hallo, je zou dit eens kunnen proberen. Klik.

Office 2007 wordt niet meer ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Manamana Hallo u bent er weer , zou deze oplossing ook helpen voor mij denk je Ik heb toch eigenlijk geen netwerk ??
Het programma werkt gewoon goed .Alleen het opstarten gaat niet snel dat is alles
eric
 
Ik ben er weer. :) Geen risico nemen dat alle in de soep draait. Probeer het hier. Ik denk dat dit beter is removal tooltje voor office draaien. Je hebt toch de CD.....?

Wellicht zit er ook een virusscanner in de weg. Hoeveel virusscanners heb je er draaien? Kijk daar eerst eens even naar.

Ik zou toch voor een andere office gaan kijken. Deze is out of order.

Klikje
 
Laatst bewerkt:
Mensen typen in Office 2007 geen haar beter of sneller dan in welke nieuwe of oude versie dan ook, dus een pakket updaten moet je alleen doen als je functionaliteiten mist. Zeker als je ook een goede virusbescherming hebt, maakt het geen moer uit dat Microsoft deze versie niet meer ondersteunt. Ik heb in ieder geval bij geen enkele versie ooit gemerkt dat een update ook maar iets verbeterde aan welke pakket dan ook.

Ik vind dat gebruikers veel te voorbarig bang worden gemaakt voor mogelijke problemen. In mijn optiek vallen de risico’s behoorlijk mee, en de software blijft echt wel werken.
Maar goed, als je jezelf helemaal in bubbeltjesplastic wilt wikkelen omdat je bang bent dat je op straat omvalt, dan mag je dat natuurlijk best doen :D.
 
Ja ja maar ik wil toch deze versie van 2007 wel houden maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost ik heb mijn virusscanner eens uitgeschakeld en dan Word opgestart Maar het duurde net zo lang dus daar zou het dan niet aan liggen . Ik ben benieuwd of ik nog tips binnenkrijg Ik wacht maar af.
Maar het moet dan toch aan normal.dot liggen ?? Het programma loopt prima Het is alleen het langzaam opstarten PP en EXCEL werken prima ( maar die hebben geen normal.dot ) of wel ??
e de waele
 
Elk programma heeft zijn eigen basisinstellingen, dus in die zin heeft ook Excel een Excel opstartsjabloon (XLSTART.XLT als ik mij niet vergis) en PP ook. Normaal gesproken krijg je dus een standaard sjabloon als je de Normal.dot verwijdert, want Word maakt dan een nieuwe aan. Je bent dan alle macro's kwijt en dus alle basis instellingen. Maar omdat het verwijderen maar één keer goed gaat, lijkt het alsof er toch meer aan de hand is. In dat geval zou je een complete schoonmaak kunnen overwegen, maar dat is nogal rigoreus. Bij mij start Word op in 3-4 seconden, en dat is prima. Voor 10 seconde tijdwinst moet je schat ik een paar uur investeren (Office verwijderen, registry helemaal schoonmaken (is wel een tootltje voor) en weer opnieuw installeren. Dan moet je Word wel héél vaak opstarten om die tijd weer terug te winnen :).

Dan kan je beter even proberen om de Normal.dot een keer te hernoemen. Word maakt dan een nieuwe aan, zoals je gemerkt hebt. Als je dan de hernoemde normal.dot opent (niet op dubbelklikken, maar echt via <Bestand>, <Openen> dan kun je kijken wat er allemaal in de sjabloon zit. Wellicht zie je dan wat meer. Eventueel kun je die kopie hier posten, zodat wij mee kunnen kijken.
 
Bekijk deze eens, niet zo'n beste maar het triggerde wel eea
https://www.youtube.com/watch?v=KAe_9AMvf0M

normal.dot kan ook normal.dotm zijn afh v/d office versie.

En hoe zit het met de rechten van dat bestand, is daar soms wat mis mee waardoor Word telkens een gevecht aan gaat om het te mogen gebruiken?
Je installeert nl alles in admin mode en zou er toch iets bij toeval net bij jou mis zijn gegaan?
Of probeert Word eerst de normal.dot van de admin te gebruiken en komt er na een gevecht om vervolgens later naar jou als user normal.dot te gaan.

Met deze benaderingswijze wordt het interessant om eens Windows als admin op te starten en dan Word te gebruiken...
Is dan het probleem weg?
 
Ik heb nu toch wel iets raars ontdekt Ik heb nu diverse word documenten geopend en ben dan naar normal.dotm gegaan en geopend en ik zie daar alleen een blanke pagina met niets er op is dit vreemd ??? de grote is 16KB .
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan