Davilex Adres exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosmap

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Berichten
22
Al vele jaren gebruik ik Davilex Adres voor mijn relatie beheer. Helaas werk t dit programma niet op Windows 10. Nu wil ik de data bestanden exporteren naar Adres 2000. Tot mijn verassing kan ik binnen Davilex wel impoteren maar niet exporteren. Weet iemand een manier om dit te bereiken?
 
Hallo Veng, De versie die ik heb ( Eaesy Adres) wordt niet meer door Davilex ondersteund. Ka daardoor geen laatste versie downloden. Toch bedankt voor het meedenken. De data gegevens zijn in een .adr extentie.
Is dat wellicht te converteren?
 
Maar de versie die je hebt kun je dan ook zeker niet installeren?
Verder kwam ik dit tegen:
https://smallbusiness.chron.com/open-adr-file-28898.html
De browser Opera gebruikt ook een .adr extensie. Maar of dat de zelfde is? Anders kun je mss iets via Opera
En deze: http://www.hallvord.com/opera/adr2tab.htm
Als je het om kunt zetten naar .csv kun je bijna overal naar toe.

Wat je ook nog kunt proberen, maar dat is ook even werk, is om Windows7 mode virtueel te installeren:
http://www.websonic.nl/pctips/windows7/virtualpcwindowsxpmode.php
en mss wat duidelijker:
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/oude-software-op-windows-10-68123/
Let wel op dat als je in het virtuele window zit je net zo goed op je beveiliging binnen dat venster moet letten.
Ik heb het ooit ingesteld gehad. was niet zo moeilijk. In elk geval heb je dan weer toegang tot je gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen omdat ik Davi niet ken maar neem aan dat je geprobeerd hebt om Davi in de "comptabiliteits modus" proberen op te starten. Of wil hij ook niet installeren?[/url]
Deze vraag is nog niet beantwoord.....
 
Hallo Veng, Je bent er echt goed ingedoken. Dank je wel.
Ga hier morgen mee aan de slag. Ben heel benieuwd.
 
Heb nu van alles geprobeerd, maar niets lijkt realiseerbaar. Dank voor alle ondersteuning en meedenken. Ook Davilex geeft niet thuis en zeggen alleen maar het programma niet meer te ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer. Ook jammer dat Davilex niet wil helpen. Kijk of je iemand kunt vinden die een nieuwere versie heeft. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die wél een exportfunctie hebben. Easy Adres zal dan mogelijk de uitgeklede versie zijn.
Hebben ze geen trialversie van de laatste software waar je iets mee kunt?

Staat de data toevallig in een sql database? Ik meen die kreet tegengekomen te zijn. Niet dat ik daar veel van af weet maar ik heb ooit een progje geïnstalleerd om zo'n database te kunnen openen: SQLite Database Browser 2.0 b1.exe
https://sqlitebrowser.org/
 
Laatst bewerkt:
Hallo Veng, krijg net een mondelinge tip door van iemand die meldt dat Davilex een facebookpagina heeft waar wel antwoord wordt gegeven. Heb mijn vraag gesteld en wacht even af.
 
Heb al een reactie van Davilex. Zij geven de volgende reactie: "Het klopt inderdaad dat u constateert dat Davilex Easy Adres niet kan exporteren. Deze functionaliteit is niet aanwezig in de Easy pakketten. Het spijt ons dat wij geen alternatief kunnen aanbieden hiervoor.
groeten en prettig weekend"
Dat was het dan. Einde verhaal.
 
Heb al een reactie van Davilex.

Zij geven de volgende reactie: "Het klopt inderdaad dat u constateert dat Davilex Easy Adres niet kan exporteren. Deze functionaliteit is niet aanwezig in de Easy pakketten. Het spijt ons dat wij geen alternatief kunnen aanbieden hiervoor.
groeten en prettig weekend"

Dat was het dan. Einde verhaal.
 
En kun je nog iets met mijn andere vragen? van #8
 
Laatst bewerkt:
Sorry Veng, heb daar niets meer mee kunnen doen. Heb nu van een familielid die ook adres 2000 gebruikt een database gehad waarin ook een gedeelte van mijn contacten voorkomen en vul de rest veredr maar handmatig in via lijstje van familie en bekenden. Dank voor het meedenken
 
Kun je het complete adressen boek printen?
OK?
Dan stel je even een virtuele pdf printer van Windows zelf of Pdfcreator in als standaard printer.
Vervolgens print je naar pdf en die sla je veilig op.
Maak van de pdf een kopie en die ga je "bewerken".
Hoe ?
Wel bijna alle Office pakketten, Microsoft & Libre Office, kunnen zulke pdf's openen.
Als Davi alles als leesbare tekst erin gezet heft wordt het volgens uitzoeken met welke tool je het best verder kunt.

Tja, das een beetje knutselen...
Misschien opent Word het wel als een hele mooie tabel en kun je die zo naar Excel copyen (evt paste special ) en staat alles netjes in separate cellen.
Dan kun je het vervolgens opslaan als csv en heel veel adresboeken kunne die importeren.
Wel ff checken wat de kolomvolgorde moet zijn en daar de excel file en het opslaan als csv op aan passen.

Soom lukt het niet meteen en moet je in Word eerst de witte ruimte vervangen door een punt-komma, die is dan meteen het scheidingsteken.
Tis ff wat stoeien maar je merkt al gauw (hoop ik..) of het zinvol is.

Overtypen kost al heel snel veel meer tijd...

En ... als dat niet met de pdf lukt... dan kun je wel uit de pdf alle adressen een voor een copyen en pasten naar het nieuwe programma.
Ook dat gaat beter dan over typen en zonder typefouten (tenzij ze er al in zaten...)

Succes!
 
Je kan ook printen naar de "Microsoft XPS Document Writer" (die printer die microsoft ongevraagd installeerd).
Je database wordt dan opgeslagen als .OXPS of .XPS-bestand.
Vervolgens kan je het bestand openen met de "XPS-viewer".
Hierna kan je alles selecteren en kopieeren en dan plakken in je favourite programma

Bovenstaande heeft als voordeel dat alles al op je pc staat en dat je geen programma's van adobe nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Kijk... fantasie is grenzenloos tav opties...
Adobe heb ik ook bewust links laten liggen.

Nog een:
Met een geschikt pre-import filter programma kun je ook meer.
Als je Python beheerst kun je uit een tekst file met een vaste structuur die je niet direct kon importeren, toch een csv bestand genereren en verder gaan war ik ook een csv voorstelde
 
Laatst bewerkt:
Yep.. grenzeloos die opties..
Dus eer je gaat overtypen...:eek:

PS: mss moet je de carrier return codes en zo er nog uithalen... maar met een efficiënte zoek & vervang kom je meestal er wel mee uit.
 
Laatst bewerkt:
Let wel op met je kolombreedtes bij het "printen" zodat de inhoud van de velden niet afgekapt wordt.
Blijkbaar geldt het principe WYSIWYG, what you see is what you get.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan