Schijf niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Goedemiddag

Bij het copieren van een groot bestand kwam er een foutmelding, nu wordt mijn externe harde schijf ineens niet meer gevonden.
De schijfletter wordt wel aangeven, maar ik krijg geen toegang, behalve een melding, "schijf niet gevonden", zo ook de melding "onbekende fout".
Schijfcontrole en reparatie kan ook niet worden uitgevoerd. Formatteren is geen optie, dan ben ik alle gegevens kwijt.

Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen??

BVD
Andre Linoge
 
Hang de externe HD eerst eens aan een andere PC en kijk of ie daar ook niet herkend wordt.
Wordt ie wel herkend, dan zit het probleem in de PC.
Wordt ie daar ook niet herkend ,dan vrees ik dat u een groot probleem heeft (dat is een andere manier om te zeggen dat de externe HD wellicht kaduk is).
 
Sommige recovery software kan er wel mee overweg. Er zijn tig topics hier over geschreven, lees ff terug.
 
Dag, Probeer uit te sluiten dat het de elektronica van de behuizing is of de stekkerverbinding door de harde schijf er uit te halen en in de computer te doen. Let op: sommige externe schijven hebben een eigen soort interface en zijn niet aan een computer te koppelen als tweede schijf. Dit en of de behuizing gemakkelijk opent zie je vaak op YouTube en misschien via een zoekopdracht met Google.
 
Blij dat ik niet iedereen hoeft te adviseren.... schijf je kost 60-80 euro...
Wat gaf de doorslag om nu wel te doen?
 
Wat was er dan mis aan? Hier schieten nog niks mee op... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan