Traag internet met IPv6

Status
Niet open voor verdere reacties.

postvoordennis

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
57
Wie kan mij helpen? Wij hebben een nieuwe laptop en het viel mij op dat het internet hierop erg traag was, terwijl ik met andere apparaten daar geen last van heb. Na lang zoeken bleek het aan de adapterinstellingen te liggen. Wanneer ik bij netwerkverbindingen Ipv6 uitvink, dan is het internet ontzettend snel. Maar zodra ik dit aanvink dan is de snelheid ontzettend traag. Bij mijn werklaptop heb ik hetzelfde probleem, alleen heb ik daar niet de autorisaties om Ipv6 uit te vinken. Ik heb alleen thuis dit probleem en zit bij Ziggo. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik gewoon snel internet kan krijgen als Ipv6 staat aangevinkt?
 
IP V6 of niet heeft niets met de snelheid van je internet verbinding te maken.
Ga er op je werk dus een mee naar een systeembeheerder.
 
IP V6 of niet heeft niets met de snelheid van je internet verbinding te maken.
Ga er op je werk dus een mee naar een systeembeheerder.

Het probleem heb ik niet alleen met mijn werklaptop, maar ook met mijn eigen laptop. Zodra ik bij Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen naar eigenschappen ga en IPv6 uitvink werkt alles naar behoren. Zodra dit aangevinkt staat is de internetverbinding weer traag. Kan dit iets met m'n modem/router te maken hebben?

ipv6.jpg
 
Kennelijk wordt ergens IPv6 niet ondersteund.
Dat heb je ook niet nodig dus lekker uit laten staan.
 
Op mijn eigen laptop heb ik IPv6 heb uitgevinkt waardoor het voor nu goed werkt, maar op mijn werklaptop is dat niet mogelijk.
Ik ben dus toch op zoek naar de oorzaak van het probleem zodat ik een echte oplossing heb i.p.v. een workaround. Zou dit aan m'n modem/router kunnen liggen aangezien ik het probleem alleen thuis heb?

Zojuist nog even een test gedaan:

Internetsnelheid met IPv6 aangevinkt: 15.61 Mbps
Internetsnelheid met IPv6 uitgevinkt: 110.63 Mbps
 
Wat ik al zei, dan moet je er even mee naar systeembeheer.
Overigens is het geen workaround, IPv6 wordt kennelijk in de thuis situatie gewoon niet ondersteund.
 
Wat ik al zei, dan moet je er even mee naar systeembeheer.
Overigens is het geen workaround, IPv6 wordt kennelijk in de thuis situatie gewoon niet ondersteund.
Helaas was het geen optie om IPv6 op mijn werk laptop uit te schakelen aangezien er intern op het werk gebruik wordt gemaakt van IPv6. Zal eens contact opnemen met mijn internetprovider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan