Uitbreiding met tweede videokaart > Welke

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
ASRock X58 Extreme6 (CPUSocket)
Windows 7 Ultimate 64-bits SP1
Intel Core i7 950 @ 3.07 GHz
12,0GB Triple-Kanaal DDR3 @ 535MHz (7-7-7-20)

Huidig Grafisch
Algemeen niet-PnP-beeldscherm (1024x768@75Hz)
T27B550 (1024x768@75Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 460 (Gigabyte)

De GTX 460 kan in de configuratie twee beeldschermen tonen en die zijn aangesloten en ik wil een Samsung Smart TV aansluiten. Dat kan wel maar dan moet ik telkens de één van de monitoren laten vervallen. Dat is niet praktisch en ook is de ruimte achterop de videokaart zeer beperkt omdat verloopstekkers worden gebruikt i.v.m. KVM-switch

Dus een extra videokaart met HDMI-aansluiting zou mooi zijn, maar welke. Als er meer aansluitingen opzitten is geen punt. Is geen gaming-pc maar moet wel goede video- en filmkwaliteit zijn. Voeding is volgens mij 750 Watt.

Die Samsung is een grote LCD of LED tv van 55 inch.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Denk niet dat dat kan of de bedoeling is. Mijn video's staan op honderden locaties en ik moet de structuur van Windows Verkenner kunnen gebruiken en de zoekfunctie van Everything en dan kan ik met een draadloos toetsenbord de video's localiseren en afspelen. Wat op de pc moeilijk of niet werkt, werkt op de Smart TV ook niet goed, maar dat weet je dan. Streamen is denk ik toch anders en het risico dat je het ene probleem na het andere krijgt.
 
Ik heb honderden films en video's in m'n PC netwerk staan. Georganiseerd in de Plex Media Bibliotheken. De Plex Server draait op de PC en kan worden bediend vanaf de PC, Laptop, Telefoon, Tablet en middels de Plex app op de TV zelf. M.u.v. de app op de TV wordt alles geregeld via de Chromecast. Werkt perfect en dit kan dan zelfs worden gebruikt op andere TV's met een Chromecast. Dus ook als je bijvoorbeeld bij vrienden bent of op een bungalowpark.
 
Laatst bewerkt:
Beste Edmoor dat hoef je helemaal niet meer uit te leggen. Dat heb je in het verleden ook al eens gedaan. Ik kan niet met de bibliotheekfunctie omgaan en zal die ook nooit meer gaan gebruiken. Ze zitten overal in, in Verkenner, MediaPlayer en noem ze maar op. Ik kan er niet mee werken. Mijn hersenen werken anders en ik moet werken met de fysieke locatie. Het is duidelijk dat jij wel kunt omgaan met ingewikkelder zaken. Zoals jij ook altijd werkt met Virtual Machines. Wees blij dat jij dat wel kunt. Jij hebt ook een veel beter geheugen dan mij. Bedankt voor je hulp.

Ik moet hetzelfde zien op mijn Smart TV als wat ik zie op mijn pc-monitor. Dan is het een fluitje van een cent.
 
Laatst bewerkt:
Helaas dus. Als je in de buurt woonde zou ik het graag voor je inrichten en er de uitleg bij geven die niet echt moeilijk is.
Maar wachten dus op iemand die je initiële vraag goed kan beantwoorden.
Ik gok op Lange Pier :)
 
De meest eenvoudige manier is door gebruik te maken van de SLI-functie van het moederbord.
Daarvoor moet je dan een 2e GTX 460 zien te vinden en de SLI-brug nog hebben die met het moederbord werd geleverd....
 
De originele doos heb ik, alleen weet ik niet hoe een dergelijke SLI-brug er uit ziet.
Waarom zou dit dan geen andere videokaart kunnen zijn dan een 2e GTX 460?
Speccy zegt dit:
Code:
Slot PCI
	Slottype	PCI
	Slotgebruik	Beschikbaar
	Busbreedte	32 bit
	Slot benaming	PCI1
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	0
Slot PCI
	Slottype	PCI
	Slotgebruik	Beschikbaar
	Busbreedte	32 bit
	Slot benaming	PCI2
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	1
Slot PCI-E
	Slottype	PCI-E
	Slotgebruik	In gebruik
	Gegevensstroken	x16
	Slot benaming	PCIE1
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	2
Slot PCI-E
	Slottype	PCI-E
	Slotgebruik	Beschikbaar
	Gegevensstroken	x1
	Slot benaming	PCIE2
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	3
Slot PCI-E
	Slottype	PCI-E
	Slotgebruik	Beschikbaar
	Gegevensstroken	x1
	Slot benaming	PCIE3
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	4
Slot PCI-E
	Slottype	PCI-E
	Slotgebruik	Beschikbaar
	Gegevensstroken	x16
	Slot benaming	PCIE4
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	5
Slot PCI-E
	Slottype	PCI-E
	Slotgebruik	In gebruik
	Busbreedte	64 bit
	Slot benaming	PCIE5
	Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
	Slotnummer 	6

edit: in de doos gekeken en er zitten nog twee blauwe 4,3 cm brede blauwe platte kabels in, maar geen opschrift SLI, alleen ASRock staat erop. Éen met twee zwarte uiteinden de ander roze en zwart.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n SLI-brug ziet er zo uit::

223858_0_original.jpg

De reden waarom je een GTX 460 zou moeten zoeken is het feit dat bij SLI beide kaarten identiek moeten zijn, je kunt er dus geen andere Nvidia of AMD kaart naast hangen.
Dat behoort bij CrossfireX ( AMD ) wel tot de mogelijkheden, meer info omtrent dit gebeuren hier.
 
Mooi, dat jij er verstand van hebt. Ik ben inmiddels naar twee plaatselijke computerzaken geweest met de systeemgegevens, de gegevens gedeeltelijk van Speccy, screenshots van de huidige aansluitingen op de pc en toelichting gegeven wat ik wil bereiken. Is aansluiting Smart TV zonder te schakelen in de configuratie. Geen van beiden kwamen met de verklaring van Scrapheap. Het was allemaal veel te moeilijk en lastig en zou ook weer door kunnen werken in de voeding (huidig is 750 Watt) Dus geen prijsindicatie te geven. Daar kan ik dus niet aan beginnen. Voor mij zou 200,- -250,- euro kunnen maar geen 500,- en daar komen we als ik deze mensen zo hoor praten op uit, laat staan dat het überhaupt lukt. Dus einde verhaal, ik ga hier niet mee door. Bedankt voor de hulp.

Ik ga niet op zoek naar een tweede GTX 460, want er zijn in mijn plaats geen mensen te vinden die dat dan er even kunnen inzetten. Ik heb 15 jaar geleden al eens bij de gemeente aangekaart, stel in het kader van jongerenwerk een ruimte beschikbaar waar mensen samenkomen om met pc's, tablets, mobiele telefoons te kunnen werken en elkaar te helpen. Maar ambtenaren vergaderen liever dagenlang en dan komt er nog niets uit.

Eén van deze computerzaken is de uitdaging aangegaan om de scanfunctie van de HP Laserjet 3320 te herstellen. Immers Azerty schreef dat deze functie was hersteld maar dat was een keiharde leugen want het werkte niet.

De man is om 14:00 begonnen en om 14:45 moest hij het opgeven. Het lukte niet. Ik heb de man 17,50 betaald voor het werk. Hij was dus de vierde die aan de slag ging waarbij het niet lukte. Dat is Azerty dus ook overkomen, alleen die hebben het binnen 9 minuten al opgegeven.
Er is zegge en schrijve door Azerty 9 minuten op deze pc gewerkt. Dat kan ik namelijk zien in de geschiedenis van Norton. Ben niet zo slim maar ik wilde bewijzen dat er iets goed mis zit bij de zogenaamde verrichte werkzaamheden door Azerty.

Nu heb ik het ook voorgelegd aan de andere computerzaak in mijn woonplaats. Eerlijk antwoord gekregen. Vergeet het maar! Niet compatible. Wij gaan daar niet mee aan de slag omdat dit kansloos is. Hij zei, kan best dat het één keer lukt, maar dan nooit meer. Dat heeft met programmeren te maken en dan moet je een programmeur erbij halen. Dus die printer is ook einde verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Tis of een videokaart met meer aansluitingen, of een EXACTE videokaart, lees GPU, in SLI mode, OF een PCI videokaart OF een externe videokaart, kun je lang en breed over ouwe...zweten maar dat zijn de opties.
 
Precies. Waarom kletsen die mensen dan zo lang. Zeg wat het kost en bij akkoord maak het in orde. Ik kan moeilijk tegen die lui zeggen, kijk op Helpmij.nl weten ze hoe het moet en draaien hun hand daar niet voor om. Daar hebben ze geen boodschap aan. Blijf maar lachen en laten we maar sluiten, want in dit gat is niemand met de kennis die bepaalde mensen op dit forum hebben te vinden.
 
Ik heb 15 jaar geleden al eens bij de gemeente aangekaart, stel in het kader van jongerenwerk een ruimte beschikbaar waar mensen samenkomen om met pc's, tablets, mobiele telefoons te kunnen werken en elkaar te helpen.
Zelf ben ik als vrijwilliger sinds een jaar of 3 elke vrijdagmorgen een uurtje of 2,5 bezig met hulp aan een ieder die met dit soort zaken moeite, dan wel problemen heeft / ondervindt.
Daarvoor hebben wij in een ouderencentrum in het dorpscentrum een zgn. computer-inloop waar ik samen met nog 2 vrijwilligers deze mensen op weg help en probeer hun problemen op te lossen.
Ook kleine reparaties doen wij daar desgevraagd maar men moet wel met hetgeen het om gaat naar ons komen, wij gaan niet op huisbezoek.
Meestal betreft het software-matige zaken en dat is in de meeste gevallen vlot op te lossen.
Het is vooral dankbaar werk als mensen met een "big smile" weer weggaan.:thumb:

Jammer dat jij in jouw omgeving niet op zoiets kunt terugvallen, als je hier in de omgeving had gewoond had ik het met plezier voor je gedaan maar een GTX 460 is moeilijk aan te komen als je een betrouwbare koop wilt doen.
Als je alsnog je tv aan wilt sluiten rest er geen andere optie dan een andere videokaart te kopen die over 3 uitgangen en voldoende kracht beschikt om 3 schermen tegelijktijd aan te sturen.
Dat zal dan waarschijnlijk een GTX 1050 of 1060 worden....:rolleyes:
 
Zelf ben ik als vrijwilliger
Heel goed en prijzenswaardig.

In mijn woonplaats is de gemeente niet meer de baas maar de projectontwikkelaars. Die krijgen alles van de gemeente gedaan, maakt niet uit wat het kost. Jij kent wel die film die altijd met de kerst wordt uitgezonden It's a Wonderful Life met James Stewart. Dat is één op één vergelijkbaar met onze plaats, de Pottersville van Overijssel.
 
Inderdaad, ik herken wat je zegt, in de wereld van vandaag draait ( vrijwel ) alles om geld....
Het is gewoon te krankzinnig voor woorden dat een ziekenhuis failliet gaat in 2018 om maar eens iets te noemen.
Maar we dwalen af...
Deze GTX 1060 zou jouw setup moeten kunnen trekken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan