automatisch regels laten vullen vanuit andere bestanden - loop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDE

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2018
Berichten
12
Hi! Ik heb ooit eens basis VBA cursus gedaan, maar opgedane kennis is helaas wat weggezakt...
Ik heb nu een Excel-bestand dat ik dmv een macro regelmatig opnieuw willen laten vullen met data uit 2 andere rapporten. Nu heb ik al eea overgenomen uit andere macro's, maar loop nu vast.

vraag 1:
Regel 2 in P-rapp_werkdoc_v3.3 (ts) krijg ik nu gevuld met data uit regel 2 van UK National Accounts Data sheet. Maar ik wil dat dit verder naar beneden doorgevoerd wordt met alle beschikbare data. Lijkt mij dat ik daarvoor een loop erin moet bouwen, maar weet niet waar precies en hoe deze goed te benoemen.

vraag 2: kan ik in deze automatische vul-actie ook direct een als functie opnemen (in een cel alleen bepaalde tekst opnemen)?
Of is het beter dit eerst los te doen in de datasheet?

Hopelijk kan iemand mij helpen?
Dank alvast!

Bekijk bijlage P-rapp_werkdoc_v3.3 (ts).xlsmBekijk bijlage UK National Accounts Data sheet (ts).xls
 
Begin met het verwijderen van alle samengevoegde cellen.
 
Die had ik er volgens mij allemaal al uit gehaald.

Maar ik was vergeten te vermelden. De data moet alleen terugkomen in het tabblad 'Invulformulier' van bijlage Prapp_werkdoc. De overige tabbladen doen er niet toe. Helpt dat?
 
Ik zou gewoon die externe data rechtstreeks invoegen als apart werkblad.
Dan kun je daarmee elders in het werkboek verder werken.
 
Laatst bewerkt:
Ok maar aan dit format (incl tabbladen) mag ik niets veranderen. Is opgezet door klant en moet maandelijks exact zo naar klant.

Ik kan een nieuw bestand maken met een kopie van alleen het tabblad invulformulier, van waaruit dan de data gekopieerd kan worden naar het originele format. En daarin in andere tabbladen de 2 externe data invoegen.
Maar ik wil voorkomen dat er teveel bestanden gaan zijn die als input gaan dienen.
 
Er is niets aan om aan automatisering eisen op te leggen die het voordeel van automatisering meer dan teniet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan