reiskosten bepalen Woocommerce

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Ik heb een webshop die virtuele zaken verkoopt; ik verzend dus niets met de post. Wel via e-mail.
En ook ga ik bij de mensen langs maar dat kost ze reiskosten plus de kosten van de dienst.

Nu heb ik bij bepaalde diensten dat ze 35% aanbetaling moeten doen (helaas noodzakelijk), maar daarna moet ik contact opnemen om de reiskosten te bepalen en dus daarmee de definitieve factuur.

Is dat op te lossen met een woocommerce plug-in dat mensen zelf de reiskosten ingeven van mijn adres naar hun adres (visa versa) zodat ze de reiskosten kunnen betalen?

Heb gezocht maar vind eigenlijk niets op dat gebied.
 
Zover mij bekend is daar geen plug-in voor.
Ikzelf heb het opgelost door een link naar ANWB routeplanner te plaatsen (met als default mijn adres als verrekpunt) zodat men kan opzoeken wat de afstand is.
Hiermee zouden zij dan een product (afstand keer tarief) kunnen aanmaken.
Wel even controleren natuurlijk. :)
 
Ik zit zomaar even te denken, maar zijn de reiskosten eigenlijk niet vergelijkbaar met verzendkosten bij een fysiek product dat je verstuurt? Daar zijn wel plug-ins voor en misschien zit er zelfs wel iets standaard in WooCommerce, maar zo bekend ben ik er niet mee. Kun je die functionaliteit niet gebruiken voor het bepalen van de reiskosten?
 
Ikzelf heb het opgelost door een link naar ANWB routeplanner te plaatsen (met als default mijn adres als verrekpunt) zodat men kan opzoeken wat de afstand is.
Hiermee zouden zij dan een product (afstand keer tarief) kunnen aanmaken.

hm, hoe werkt dat dan als ik vragen mag?
En werkt het wel?

Ik zit zomaar even te denken, maar zijn de reiskosten eigenlijk niet vergelijkbaar met verzendkosten bij een fysiek product dat je verstuurt?
Eh nee, want reiskosten worden berekend van postcode naar postcode visa versa. Dus hoe zou dat dan moeten met het instellen van verzendkosten?
Wel aardig bedacht, maar ik hoopte dat er iets bestond. Vraag me af hoe anderen dat doen, en dan niet met de ANWB planner.

Ikzelf toets via Googlemaps trouwens de reiskosten. ;)
 
Eh nee, want reiskosten worden berekend van postcode naar postcode visa versa. Dus hoe zou dat dan moeten met het instellen van verzendkosten?

Ik ben niet bekend met de mogelijkheden die WooCommerce standaard biedt voor het bepalen van verzendkosten, maar bijv. een plugin als deze biedt wel de mogelijkheid om bepaalde regio's aan te maken en per regio een tarief in te stellen. Je zou dan per postcode een regio kunnen aanmaken met bijbehorend tarief. Het vice versa verhaal los je op door het tarief per km te verdubbelen of door de kosten twee keer toe te passen.

Edit: ik zie hier net dat WooCommerce ook regio's (shipping zones) ondersteunt zonder plug-in.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die had ik al eerder gevonden maar toch bedankt voor je bijdrage.
Ik denk dat ik het maar zo laat. Dan heb ik alles in eigen hand wat betreft het uitrekenen van de reiskosten.

Vraagje aan BikerBill, heb je een voorbeeld van hoe jij het hebt? Gewoon, om te kijken hoe of wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan