Bestanden verzenden van telefoon (Samsung Galaxy s9) naar computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik loop hier elke keer opnieuw tegenaan. Het lukt me op geen enkele manier om bestanden van mijn mobiele telefoon naar een pc te krijgen (windows 10) tenzij via een draadje. Of via wetransfer of een andere idiote omweg. Ik wil het nu voor eens en voor altijd begrijpen, want ik blijf hier anders tot aan het einde der tijden tegenaan lopen. Wat doe ik fout?

Ik wil een video verzenden. Ik klik op het deelicoontje in Camera.

Optie 1. Koppeling delen --> ik weet niet wat dit is, klinkt alsof ik iets op internet ga zetten (??) dus ik denk: dat maar niet.

Optie 2. Delen met apparaat --> Ik krijg alleen maar te zien 'Geen ondersteunde apparaten' Betekent dat dat Windows 10 op een laptop of desktop pc nooit ondersteund wordt of dat ik iets fout doe?

Optie 3. Gmail --> werkt niet, want bestandsgrootte te groot.

Optie 4. Wifi Direct --> geen idee wat het is, er staat 'Wifi direct moet op beide apparaten staan ingeschakeld'. Ik kan geen 'wifi direct' vinden op mijn pc, wifi staat wel aan.

Optie 5. Bluetooth. --> Ingeschakeld op telefoon dan, maar hij vindt geen beschikbare apparaten. Op pc ga ik naar Bluetooth en klik op 'Bluetooth- of ander apparaat toevoegen' en probeer dan zowel de 1e optie 'Bluetooth' ald de laatste 'Alle overige apparaten'. Bij beide zegt pc 'Kan geen verbinding maken' en op telefoon verschijnt geen apparaat wat ik herken.

Optie 6,7,8 --> Ik zie allerhande 'drives' staan: 'Opslaan in drive', 'OneDrive', 'Samsung Cloud drive' weet niet wat het is, klinkt als iets met wachtwoorden en online plaatsen van dingen die ik alleen maar naar mijn pc wil hebben. Dus nog niet geprobeerd.

Optie 9.Android beam --> 'Plaats het andere apparaat dichtbij om de inhoud te delen' wordt gezegd. Ik kan met die telefoon staan zwaaien bij mijn pc wat ik wil, er gebeurt niks.

Optie 10. Bij instellingen - Verbindingen in de telefoon kan ik nog aangeven 'Zichtbaarheid telefoon aan'. --> Ik weet niet wat dit uitmaakt, bij mijn weten niets, want als ik alle eerdere opties nog eens langsga, treedt er geen verbetering op.

Kortom, kan iemand me uitleggen hoe ik deze opties werkend krijg?
 
De simpelste manier is met een kabeltje aan een USB poort van je PC aansluiten.
Dan kan je er gewoon met de Verkenner bij.

Zonder kabeltje zal, als het bestand te groot is om te mailen, alleen een cloud oplossing een optie zijn.
Optie 6,7,8 dus. Werkt prima, waarbij Dropbox ook een optie is.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt ook prima inderdaad.
Maar in #1 vind TS dat een "idiote omweg".
 
De simpelste manier is met een kabeltje aan een USB poort van je PC aansluiten.
Dan kan je er gewoon met de Verkenner bij.

Zonder kabeltje zal, als het bestand te groot is om te mailen, alleen een cloud oplossing een optie zijn.
Optie 6,7,8 dus. Werkt prima, waarbij Dropbox ook een optie is.


Ik heb hem gedaan 'Samsung cloud drive'. Maar waar vind ik het dan terug op de Windows pc?

En hoe werken die andere functies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan