Hoe krijg ik de KG of kg op Kg

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Hallo,

Hoe krijg ik de kg of KG in kolom G, vanaf G11 t/m bijv. G300 op Kg en sneller als de macro die ik nu heb gevonden?
alvast bedankt voor jullie reacties.

Frank

Code:
Sub klein()
    Application.ScreenUpdating = False
    Range("G11:G400").Select
    For Each Cell In Selection
        Cell.Value = LCase(Cell.Value)
    Next
End Sub
 

Bijlagen

  • kilo.xlsb
    127,2 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Range("G11:G306") = [index(proper(U11:U500),)]
Voldoet dit?
 
Helemaal toppie. Heb hem wel aangepast naar: Range("G11:G306") = [index(proper(G11:G306),)], want die Kolom gebruikte ik alleen om terug te zetten de gegevens naar kolom G, in mijn pogingen het goed te krijgen.

Sluit het topic.
Super bedankt weer Jack.
Kan ik niet eens een paar lessen bij je volgen Jack, woont niet zo gek ver bij je vandaan? Hahaha :thumb::thumb:
 
Waarom zet je de eenheid in dezelfde kolom als het aantal?

Waarom verwijs je bij een Worksheet_Change naar Activesheet?

Gebruik geen geen select en selection. Het 1 keer leeg maken van een cel is wel voldoende.
ipv
Code:
 ActiveSheet.Cells(m, 13).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 13).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 12).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 10).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 9).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 8).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 7).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 6).Value = ""
 ActiveSheet.Cells(m, 5).Value = ""
 Range("L11:L300").Select
 Selection.ClearContents

Code:
Cells(m, 5).Resize(, 6).Value = ""
 Cells(m, 12).Resize(, 2).Value = ""
 Range("L11:L300").ClearContents
 
Of zo:

Code:
Range("G11:G306").numberformat="0.00 ""Kg"""
 
HAHA VenA,
Ja had gezien dat ik wat vergeten was te deleten.:D
Maar een antwoord op jouw reactie. Dat is mijn tekortkoming aan VBA kennis. Ben altijd blij als ik iets moois in elkaar geflansd heb. Heb al zeg ik het zelf leuke bestanden gemaakt maar ik kom altijd via een grote omweg op de plaats van bestemming.
Jullie VBA taal kan ik nog heel slecht schrijven en lezen. Heb wel een mooi boek VBA for applications ( Wim de Groot ), maar kan slecht deze taal schrijven. Ben wel langzaam dingen aan het veranderen en mede daardoor ook HEEEEEL BLIJ en DANKBAAR met deze site en altijd jullie hulp. Als ik om 03:40 uur een antwoord krijg mijn vraag, van Jack, vind ik dat ONWIJS super. Heel vaak heb je binnen 3 uur antwoord en dat is gewoon ontzettend leuk en bedankt naar jullie als helpdesk voor mensen zoals ik die leuke ideeën hebben en dan vastlopen.
Ik hoop de luxe taal, zo noem ik maar, van VBA ooit nog eens goed te kunnen lezen en schrijven zodat, ook mijn macro's veel korter en makkelijker werken.
Is er niet ergens een cursus die dit leert?

Bedankt naar al jullie die ons helpen met ons probleempjes.
 
Range("G11:G306") = [index(proper(G11:G500),)] Dit maakt nu perfect dat het Kg wordt ipv KG of kg

Nu zou ik ook nog de Kg niet meer in beeld krijgen, dit bij een volgende stap, maar enkel het getal voor de Kg. Gevoelsmatig gaat het op bovenstaande lijken. Range("G11:G306") = [index(proper(G11:G500),)]

Klopt dat??
 
Code:
 range("g11:g500").replace "kg", ""
Of;
Code:
columns(7).replace "kg", ""
 
Kijk eens hier en voer in kolom G gewoon/alleen een getal in.
 

Ah nou zie ik het. Ja is wel een mooie maar de getallen die geen Kg bevatten in de G kolom zijn 10 kg zakken die geen Kg nodig hebben. Zijn het aantal x 10 Kg, de Kg getallen zijn restanten die als x kg in deze kolom staan. Zo is het onderscheid te zien tussen restanten en hele zakken.
Maar bedankt evengoed. Ik bewaar hem wellicht kan ik hem ergens anders eens voor gebruiken. :thumb:
 
Waarom zet je de eenheid in dezelfde kolom als het aantal?
Volgens mij heb ik er geen antwoord op gezien. Iets in elkaar flansen lijkt mij niet zo'n doordachte manier om tot iets zinvols te komen.:rolleyes:
 
Beste samui,

Ik heb uw code in een codeblock gezet, dit zorgt ervoor dat het beter leesbaar is.
U kunt dit in het vervolg zelf doen door gebruik te maken van de pound/hashtag knop (#) in de editor.

m.v.g
Rick van Lieshout
 
Volgens mij heb ik er geen antwoord op gezien. :

Beste VenA, inderdaad je mist nog een antword op jouw reactie.
Zie #12 daar staat je reden waarom het niet in aparte kolommen staat.
 
Toppie, bedankt Rick, ga ik op letten in de toekomst.
 
Hoe kan bv 100,8 kg een restant zijn van een 10 Kg zak?
 
Hoe kan bv 100,8 kg een restant zijn van een 10 Kg zak?

HAHA, Je bent wakker VenA :D , maar dat had ik enkel voor het voorbeeld gecreëerd, om mijn originele vraag goed opgelost te zien.

Dit topic is voor mij afgehandeld en super opgelost door jullie. Meld mij vast wel weer binnenkort met weer een nieuw probleem voor mij voor jullie. Ciao.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan