Skype probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo leden van helpmij,

Skype doet erg vaag tegenwoordig op mijn pc. Als ik naar mijn vriendin in het buitenland wil bellen ( is de enigste reden waarom ik skype gebruik ) zegt deze sinds vandaag dat mijn verbinding te zwak is en word ik eruit gegooit. Ik gebruik skype op mijn pc, deze is bekabeld aangesloten op het internet ( kpn glasvezel ). Ik heb nog de verbinding getest, maar deze is prima. Als ik gebeld word, komen deze soms wel, soms niet door. Als het niet door komt, krijg ik dan WEL te zien dat ik een oproep gemist heb terwijl ik niks heb zien, of horen overgaan. Dit is heel irritant. Op mijn telefoon werkt skype gewoon wel, zelfs op het zwakste signaal.

Zowiezo vind ik skype erg buggy de laatste tijd, sinds het een tijd terug een metamorfose heeft ondergaan ( om meer een windows 10 "gevoel "te geven ? ).

besturingssysteem is windows 7 ultimate. Herinstallatie van de nieuwste versie van skype haalde niks uit.

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
kan in eerste instantie op 2 dingen komen.
Skype vergt nogal wat systeembronnen, te weinig geheugen beschikbaar tijdens het gebruik van skype kan je systeem vertragen.
Zorg voor minder internet verkeer tijdens het skypen.
Staat skype goed in je firewall?
 
Hoi Jackall

kwa systeembronnen is alles in orde, eerder die dag deed skype het gewoon wel. Mijn pc zelf voelt niet traag aan terwijl skype zowel op de achtergond, als in gebruik is. ik kan als het nodig is dingen opzoeken via google, maar voor de rest doe ik geen andere dingen tijdens het gesprek op de pc.

Vreemde is dat skype later ( enkele uren later nadat ik hier de vraag had geplaatst ) wel weer normaal deed. Zou het misschien een tijdelijk dingetje kunnen zijn bij skype zelf ?

PS: hoe kan ik zien of skype goed staat in mijn firewall ? Ik maak gebruik van de standaard windows firewall.
 
Skype doet het de laatste tijd weer prima, vermoedelijk een dingetje bij skype zelf, storm in een glas water dus :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan