Thuisnetwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Goedemiddag.

Voor het verplaatsen/copieren van bestanden van desktop naar laptop gebruikte ik eerst een data transfer kabel, heeft van/naar Windows XP altijd uitstekend gewerkt.
Nu heb ik inmiddels Windows 10 op de desktop en Windows XP op de laptop, nu blijkt dat de data transfer kabel niet meer bruikbaar te zijn bij twee verschillende operating systems.
Om bestanden te kunnen uitwisselen wil ik voor het eerst een thuisnetwerkje gaan maken.
Is het nu mogelijk om dit te doen met Windows 10 van/naar Windows XP??

BVD
Andre Linoge
 
Neem Teamviewer portable
Bij 2.44 min bestands overdracht
https://www.youtube.com/watch?v=1a1Cc9Gix0E

Niks installeren maar deze dus:
https://download.teamviewer.com/download/TeamViewerPortable.zip

Je kunt via Youtube ook zien je de Teamview code vd ene pc bij de ander invult.
https://www.youtube.com/watch?v=txnKOAjhKOA

Je MOET wel een internet verbinding op beide systemen hebben, maar vervolgens is het ook eenvoudig.
NIKS verder meer te configureren onder Windows, alleen als je Zonelarm oid hebt kan die toestemming vragen voor het internet op te gaan.

Heb hem net nog gebruikt met mijn zoon op afstand, prima. Zelf met geluid en gedeeld scherm.
 
Laatst bewerkt:
Of gebruik iets als Dropbox.
 
Wat is er mis met de standaard al aanwezige (draadloze?) router die 9 van de 10 mensen gebruiken voor een thuisnetwerk?

Als in de desktop geen WiFi zit en/of als de oude laptop een te langzame WiFi heeft dan zijn er usb WiFi adapters (niet duur).
Of gewoon met een netwerkkabeltje aansluiten (ook niet duur).
Zijn er te weinig aansluitingen op de router, dan een netwerkswitch erbij zetten (ook die is niet duur)

Nog een mogelijkheid zijn de Powerline Adapters waarmee je een thuisnetwerk kan maken via het stopcontact.

Als je Teamviewer gebruikt moet je goed weten wat je doet anders staat voor iedereen je computer open.
 
Laatst bewerkt:
Als je Teamviewer gebruikt moet je goed weten wat je doet anders staat voor iedereen je computer open.
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen....
Graag even wat onderbouwing, mag technisch zijn hoor, geen probleem.
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Documentaire op TV niet gezien? TeamViewer wordt door internet criminelen gebruikt om persoonlijke info van je computer te halen. Het aardige ervan is dat de opsporingsdienst van de overheid ook TeamViewer gebruikt om internet criminelen op te sporen. Je geeft het min of meer zelf al aan "Zelf met geluid en gedeeld scherm"

Vandaar dat mijn zin begint met "Als je Teamviewer gebruikt moet je goed weten wat je doet ......."
 
Zo zijn er wel verhalen over iedere remote desktop tool.
Je kan Teamviewer inderdaad zo instellen dat je er zo bij kan, maar je kan ook nadenken en dat installeren met beveiliging.

Overigens niks mis met je waarschuwing en men er dus over te laten nadenken.
Daarnaast is het delen van mappen tussen Windows XP en Windows 10 geen enkel probleem.
 
Laatst bewerkt:
Je kan Teamviewer inderdaad zo instellen dat je er zo bij kan, maar je kan ook nadenken en dat installeren met beveiliging.
2016: hackers kunnen zelfs de two-step verificatie omzeilen!
2017: hackers kunnen buiten de opgebouwde VPN verbinding op je pc komen!
2017: probleem in combinatie met social media, hackers verzamelen miljoenen emailadressen!
Deze 3 grote problemen waren reproduceerbaar ondanks zeer sterke wachtwoorden. Wat heeft TeamViewer niet bekend gemaakt in 2018?
 
Ik gebruik het al jaren. Nog nooit problemen gehad.
En goede hackers komen overal wel binnen door een foutje in de beveiliging te ontdekken en daar misbruik van te maken.
 
Documentaire op TV niet gezien? TeamViewer wordt door internet criminelen gebruikt om persoonlijke info van je computer te halen. Het aardige ervan is dat de opsporingsdienst van de overheid ook TeamViewer gebruikt om internet criminelen op te sporen. Je geeft het min of meer zelf al aan "Zelf met geluid en gedeeld scherm"

Vandaar dat mijn zin begint met "Als je Teamviewer gebruikt moet je goed weten wat je doet ......."
Even terug naar de onderbouwing.
Je geeft alleen mededelingen geen onderbouwingen dus niet te checken.
Maar beter laat dan nooit, dus ik wacht wel op die onderbouwing van jou.


Wat en hoe doe ik het?
Ik stuur iemand apart een code terwijl ik aan de telefoon zit.
Ik kan hem zelfs telefonisch de code geven, niemand die weet welke code...


Dus : "Je geeft het min of meer zelf al aan "Zelf met geluid en gedeeld scherm"
Dat is 100% alleen met hem, dus tuurlijk kan ik er 100% zeker van zijn dat dit ok is.
Maar wat bedoel je er precies mee wan daar begrijp ik technisch nog helemaal niks van.

Ik moet de documentaire nog kijken maar ik hoorde op de radio dat het om Phishing praktijken zou gaan?
Iemand probeert je met een mailtje erin te luizen en waarschijnlijk wordt Teamviewer opgestart.
Tja.... ik heb geen Phishing mail ontvangen maar gedaan zoals beschreven.
Dat is compleet in eigen hand, heeft 0% met Phishing te maken.

Als ik het verkeerd begreep, kan, maar dan graag een toelichting wat ik fout doen en zie.
 
TS: Om bestanden te kunnen uitwisselen wil ik voor het eerst een thuisnetwerkje gaan maken.
Is het nu mogelijk om dit te doen met Windows 10 van/naar Windows XP??
In deze vraag van TS ligt het kennisniveau van TS over netwerken besloten en dan kan hij/zij beter geen TeamViewer gebruiken. De berichtjes hierboven geven dit min of meer aan.
Een normaal bekabeld/draadloos netwerk is dan verstandiger.

Phishing praktijken is geen bug in teamviewer, die heb ik dus niet genoemd.
 
Laatst bewerkt:
@route99
ik ben geen hacker en ik heb teamviewer niet gemaakt, ik weet niet hoe hackers dit doen.
Google even op: "2016 hackers teamviewer" en op "2017 hackers teamviewer" dan kan je de onderbouwing uitzoeken.
 
Hoe zet het doen kun je zelf ook lezen:
https://thehackernews.com/2017/12/teamviewer-hacking-tool.html

Maar alweer... je pc moet eerst wel besmet raken door onveilig gedrag.
Tja, maar dat geldt voor heel veel besmettingen.

Dat geldt dus voor alle software die je gebruikt.
Daarom krijgen we updates.
Windows heeft ook tools om pc's op afstand over te nemen, als jij niet in de gaten hebt dat het beset is... ben je zelf ook slachtoffer.
Lees maar:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20534/windows-10-quick-assist-faq
Hoe werkt het?
De persoon die hulp nodig heeft, vraagt assistentie, bijvoorbeeld aan een vriend of van Ondersteuning van Microsoft. Beiden starten Quick Assist en de persoon die hulp biedt, verzendt een beveiligingscode naar de persoon die hulp nodig heeft. De persoon die hulp nodig heeft, voert de code in en geeft toestemming aan de persoon die hulp biedt om de controle over de computer over te nemen en hulp te bieden via de externe verbinding.

Huh.... als jij Windows 10 gebruikt heb je dit ook en loop je zelf dit risico ook ....iemand kan dan zo jouw pc overnemen...

Gelukkig heeft Teamviewer dit gat al lang gedicht, nu maar voor jou hopen dat Microsoft het ook snel dicht als het optreedt want dan zijn de problemen tig keer groter...
Er zijn veel meer mensen die Windows 10 gebruiken dan Teamviewer, voor hackers veel interessanter als het ze lukt....
 
Top, de eerste grote fout heb je gevonden:
you should pay attention to a critical vulnerability discovered in the software that could allow users sharing a desktop session to gain complete control of the other's PC without permission.
Die andere 2 zijn ook te vinden.

als jij Windows 10 gebruikt heb je dit ook
Staat bij mij uit hoor. Kan je zelf ook doen via instellingen. Mijn pc is veilig.

btw: teamviewer wordt omgekeerd ook gebruikt bij opsporing van internet criminelen door de overheid. Zij halen dezelfde trucs uit.

gaap :rolleyes: route99 heeft altijd het laatste woord, nu ook. Ik stop in dit topic. Mijn bijdrage voor TS staat in #4.
 
Laatst bewerkt:
De grap van hacken van een pc gaat verder dan alleen dit... ze kunnen de Windows 10 tool ook aan zetten....
Net zoals ze gaten in de virus scanner zoeken zodat een trojan niet opgemerkt wordt.
Mooier kunnen we het niet maken, dus dit is de realiteit...

Het "btw' verhaal kan ik niks mee.

1: Je kunt mijn link lezen hoe ze het doen...zie #14
2. Hier snap ik niks van in relatie tot het lek van Teamviewer.
En teamviewer wordt ook gebruikt bij opsporing van internet criminelen door de overheid

Het is wel de bedoeling dat als je wat beweert.. dat een ander niet jouw bewijs hoeft aan te leveren.
Je kunt minimaal van een van de hoofdbronnen even een link plaatsen, om babylonische spraakverwarring te voorkomen.

Heb je die link naar die documentaire nog? (uitzend gemist of zo?)
Dathoef je echt niet over te typen maar als je weg geweest bent en iemand roept wat weten we tenminster ook waarom en waarover die roept.
Dat communiceert handiger & prettiger is mijn gevoel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan