Sinds een week een nieuwe laptop, werkt beter dan desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mva1997

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
209
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop. Namelijk een Lenovo Ideapad 330 met i5 8300H, 8GB ddr4 en een GTX 1050 Ti (4gb)
Gek genoeg kan deze laptop, die goedkoper is dan mijn pc met dezelfde videokaart, 8gb minder ram en een slechtere cpu veel beter uit de voeten met games.
In mijn pc zit een tot 4,7ghz overclockte i7 4790k, 8gb ddr3 crucial ballastix, 8gb ddr3 dragonram en 1050 ti. Daarnaast speel ik games vanaf de pc op mijn 500gb samsung ssd en doet de laptop het vanaf een 1tb hdd.

Ik zit nu net dus black ops 3 te spelen en de laptop haalt met frame resolution op 80% en alle andere settings op medium met gemak 120 fps. Mijn pc haalt dit bij lange na niet, ook al staan de instellingen allemaal op low en staat de frame resolution op 50%, en bij lange na niet bedoel ik dus onder de 40 fps.

Waar gaat dit mis en kan iemand met mij bedenken hoe dit mogelijk is?
Mijn pc maakt gebruik van Windows 7 Pro en mijn laptop Windows 10 Home. Windows 10 op de computer maakt zelfs alles nog een tikkie erger dus daar blijf ik liever vanaf.

PC PARTS no.jpgLAPTOP PARTS no.jpg

Ik hoop goed nieuws te horen.
BVD
 
Test de snelheid van de HD's en de SSD eens.
Als die niet optimaal performen vertraagt dat de hele pc.
Ook als de SSD minder dan 10% vrije ruimte heeft wordt ie behoorlijk traag.
 
Oke, dat ga ik straks thuis even doen.
Maar kan dat zo'n impact hebben dan?
En hoe test ik de snelheid?
 
Tja, kunnen meerdere redenen zijn waarom een vrijwel gelijk waardige config minder presteert.
Enkele mogelijkheden zijn reeds genoemd.
Voor een game pc, naar mijn mening ongeacht doel van de pc, 1 merk en type geheugen. Dit lost al veel onverklaarbare problemen op.
Goede drivers.
Goede koeling, mede vanwege overclocken(en of verkeerde instellingen hiervan).
Vervuiling van je windows configuratie?
En een feit: Sommige i5 cpu's presteren beter dan i7 op game gebied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan