bij ingekomen en uitgaande post is naam in regel 'van' gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2018
Berichten
8
ik heb correspondentie van een bedrijf, waarbij ik mail kan ontvangen en versturen aan verschillende medewerkers, allemaal met hun eigen naam met daarachter voor iedereen hetzelfde emailadres@bedrijfsnaam.nl
Een van de medewerkers stond in het adresboek, de anderen niet. Ik heb het adresboek geopend om te kijken of ik de anderen kon toevoegen. Wat ik gedaan heb weet ik niet, maar in alle mailberichten staat nu de naam van de ene medewerker die al wel in het adresboek stond. In alle op te stellen mail komt nu ook de naam van die ene medewerker, ook al beantwoord ik een mail van een andere medewerker.
In de lijst van de mailbox, waar de lijst van alle emails, waar ook onderwerp, datum enz. staat, staat wel de juiste medewerker. In het bericht zelf dus niet.
Hoe kan ik dit weer terug aanpassen?
Ik heb ondertussen wel de namen toegevoegd, maar de eerdere naamswijzigingen blijven staan.
 
Het is mij niet helemaal helder wat je gedaan hebt, maar begrijp ik het goed dat je bij alle uitgaande berichten in het 'Van"-veld de naam en het mailadres te zien krijgt van de ene persoon die al voorkwam in het adresboek?

In alle op te stellen mail komt nu ook de naam van die ene medewerker, ook al beantwoord ik een mail van een andere medewerker.
Waar komt de naam van die ene medewerker? In het "Van"-veld of in het "Aan"-veld? En het adres van de andere medewerker komt wel gewoon in het "Aan"-veld terecht?

Kan het zijn dat je per ongeluk het adres van de ene medewerker die al in het adresboek stond, hebt gebruikt om een tweede Identiteit aan te maken in Thunderbird? Je kunt dit controleren door vanuit het menu te kiezen voor "Extra", dan "Accountinstellingen" en onder het account waar het over gaat te klikken op de knop "Identiteiten beheren". Deze knop vind je rechtsonder in het scherm. In het volgende schermpje dat geopend wordt zie je de Identiteiten die bestaan voor het betreffende mailaccount. Staat daar alleen je eigen naam/adres of ook dat van de medewerker die al in je adresboek stond?
 
Het is mij niet helemaal helder wat je gedaan hebt, maar begrijp ik het goed dat je bij alle uitgaande berichten in het 'Van"-veld de naam en het mailadres te zien krijgt van de ene persoon die al voorkwam in het adresboek?


Waar komt de naam van die ene medewerker? In het "Van"-veld of in het "Aan"-veld? En het adres van de andere medewerker komt wel gewoon in het "Aan"-veld terecht?

Kan het zijn dat je per ongeluk het adres van de ene medewerker die al in het adresboek stond, hebt gebruikt om een tweede Identiteit aan te maken in Thunderbird? Je kunt dit controleren door vanuit het menu te kiezen voor "Extra", dan "Accountinstellingen" en onder het account waar het over gaat te klikken op de knop "Identiteiten beheren". Deze knop vind je rechtsonder in het scherm. In het volgende schermpje dat geopend wordt zie je de Identiteiten die bestaan voor het betreffende mailaccount. Staat daar alleen je eigen naam/adres of ook dat van de medewerker die al in je adresboek stond?

Ik zie daar alleen mijn eigen identiteit. Klik ik in een bericht op 'details tonen' dan staat daar nu zowel bij inkomende als uitgaande mail de naam van die ene medewerker.
Is het niet vreemd dat die andere personen niet automatisch zijn toegevoegd aan het adresboek?
 
Laatst bewerkt:
lijkt me niet te maken te hebben met mijn probleem. De naamswijziging is ontstaan toen ik het adresboek geopend had. Ook daar kan ik niets vinden.
 
Ik zie daar alleen mijn eigen identiteit.

Ok, helder. Dan ligt het daar in elk geval niet aan.

Klik ik in een bericht op 'details tonen' dan staat daar nu zowel bij inkomende als uitgaande mail de naam van die ene medewerker.
Deze snap ik even niet. Waar vind je die optie 'details tonen'? Is het mogelijk om hiervan een screenshot te plaatsen (wel even de mailadressen onzichtbaar maken)?

Is het niet vreemd dat die andere personen niet automatisch zijn toegevoegd aan het adresboek?

Dat ligt eraan. Als dat is wat je wilde dat er gebeurde, dan wel, maar volgens mij was het niet de bedoeling, toch?
 
Ok, helder. Dan ligt het daar in elk geval niet aan.


Deze snap ik even niet. Waar vind je die optie 'details tonen'? Is het mogelijk om hiervan een screenshot te plaatsen (wel even de mailadressen onzichtbaar maken)?



Dat ligt eraan. Als dat is wat je wilde dat er gebeurde, dan wel, maar volgens mij was het niet de bedoeling, toch?
 
sorry, had niet gezien dat er een antwoord was.
Screenshot lukt me niet. "Details tonen" staat rechtsboven in mailbericht, witte i in zwart rondje
 
Ik zie dat je vraag op opgelost staat? Heb je het probleem opgelost en zo ja, hoe? Wie weet heeft iemand anders er nog eens wat aan.

Screenshot lukt me niet. "Details tonen" staat rechtsboven in mailbericht, witte i in zwart rondje

Ik zie in mijn Thunderbird geen "witte i in zwart rondje" staan. Ik kan geen gedachten lezen of telepathisch met je meekijken, dus een screenshot is geen overbodige luxe. Heb je nog add-ons geïnstalleerd binnen Thunderbird en zo ja, welke?
 
ik kan niets plakken, screenshot lukt me dus niet, gif ook niet.
Links heb je de lijst met mails, open je een mail dan zie je die aan rechterkant. Je hebt een regel met afzender, aan wie gestuurd, op welk tijdstip en rechts daarvan een aantal icoontjes waaronder het rondje met de 'i'.
Helaas is het probleem nog niet opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan