Problemen met PS43D450 plasma tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbonl64

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Berichten
83
Hallo,

Ik heb een Plasma TV georven. Echter heeft deze jammerlijk genoeg plekken met kleur distorties/ruis in het scherm (zie bijlage). Ik vroeg me af dit een klein electronisch probleem is en waard om te laten repareren, of dat dit de kosten niet waard zijn.

Vriendelijke groet,

Andy

Samsung.jpg
 
Vraag verplaatst naar de juiste sectie
 
Hey, Onze deelneming in het verlies. Op de afbeelding is niet te zien dat de kleur echt anders is dan hoe het hoort en daardoor denk ik dat de resolutie, beeldfrequentie en kleurdiepte verkeerd staan ingesteld op de computer. De resolutie kan niet kloppen met het aantal beeldlijnen en ook nog uitgerekt zijn door de TV om het beeld passend te maken aan het scherm. Bij een lage bits kleurdiepte zie je gespikkelde kleurovergangen net alsof het beeld op die plaatsen overbelicht is.

Reparaties aan deze TV worden veel gedeeld op YouTube, alleen is er dan geen beeld en bij een defecte chip, de ic, zouden de kleuren enorm overdreven en als in negatief overkomen. Hoe doet de TV het als TV of hoe is het beeld wanneer je het toestel aan een DVD speler hangt?
 
Hartelijk dank alvast voor het antwoord (en met de condolenties).

Het probleem heeft niets met de pc instellingen te maken. Hij heeft het ook gewoon in tv modus of als ik een film rechtstreeks afspeel van een op de tv ingeplugde usb apparaat (dus zonder dat de pc zelfs maar aan staat). Het is ook niet zo dat de kleur een andere kleur is (bv groen ipv rood) maar het ziet er uit als een duidelijk verdonkering of ruisachtig op die plekken. Heel simpel gezegd lijkt het alsof het beeldscherm vuil is op die plekken (wat niet het geval is; het oppervlakte is volledig zuiver). Ik heb op de afbeelding de plekken omlijnt. Je zal de afbeelding waarschijnlijk moeten downloaden en inzoomen om het goed te kunnen zien.

Ik heb zelf er achter proberen te googlen, ook op youtube, maar het is moeilijk om een eenduidig antwoord te vinden.

Samsung.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Mogelijk een defekt plasma paneel , of een beschadigde coating .

Beschadigde coating komt veel voor ...

Door de warmte die het paneel afgeeft , wordt deze zachter .. iets te enthousiast poetsen , en bingo ..


Defekt paneel --> einde oefening , wegens te duur.

Beschadigde coating --> proberen om deze gelijkmatig te verwijderen .. scherm geeft dan wel veel meer reflecties.


Peter
 
Hallo

Dit is een l.c.d. paneel .

De constructie van een plasma paneel is compleet anders.

Peter
 
Hallo

Had beter blijkbaar anders geformuleerd , iets in de trant van :

@alfred2

Uw youtube link gaat over een t.f.t./l.c.d. paneel ... , plasma schermen zitten compleet anders in elkaar... etc ...

Mijn eerste post --> defekt paneel , of defekte coating hopelijk gelezen ??

(voor alle duidelijkheid post 8 is dus een reaktie op post7)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik had er niet bij stilgestaan dat plasma schermen luchtdicht afgesloten moeten zijn, minder lagen folie hebben en de bovenste beschermlaag waarschijnlijk ook niet te verwijderen is.
 
Oh maar ik erger me er nu al aan. Het is irritant. Ik wou gewoon weten of dit een 100 euro reparatiekost gaat zijn, of een 600 euro vervangingstoestel.

Het toestel is 6 jaar oud. Als het paneel inderdaad ingebrand is (ik denk eerlijk gezegd dat het niet inbranden is; ik zal een filmpie maken zodat het beter zichtbaar is wat er aan de hand is), dan is dat best wel teleurstellend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan