Backup maken mislukt: Foutcode 0x81000033

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Berichten
295
Ik wil een backup maken, maar ik krijg een foutcode 0x81000033. Ik heb al achterhaald dat het komt doordat de systeem partitie van 100MB nog maar 5MB heeft en daar volgens mij een kopie (tijdelijk?) moet worden weggeschreven.
Ik heb alleen geen idee hoe ik deze partitie (veilig) kan vergroten of dat het via een andere partitie kan?

Elements is een externe harde schijf waar ik de backup op wil hebben. Die kies ik ook als locatie voor het wegschrijven van de backup, maar blijkbaar gaat het mis bij de data partitie.

5bfc47b99fa5f-Schermafdruk_2018-11-26_20.21.18.png
 
Aan de afbeelding van schijfbeheer zie ik niets bijzonders en daar staat 100MB. Hoe jij dan aan 5MB komt is mij een raadsel.
Maak je die systeemback-up met Windows. Stop daar dan mee en neem Aomei of EaseUs Todo backup. Veel makkelijker en betrouwbaarder. Maak in die programma's wel altijd een recovery disk om in noodgevallen mee te booten en te kunnen herstellen.

Tijdelijk hoeft niets te worden weggeschreven en blijf van die partities af. Daar zijn deskundigen voor op dit forum maar volgens mij is alles oké.

Jij hebt die code opgezocht en dan krijg je dat verhaal. Daar ben je dan een dag mee bezig! Gebruik zelf W7 en nog nooit meegemaakt. Gebruik Aomei en EaseUS Todo back-up en geen foutcodes e.d. onzin.

Maar als jij dat uitgebreide verhaal wilt uitvoeren, mij prima. Maar Windows Back-up kennende blijven er foutcodes komen en blijft herstellen altijd een risico.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n groot raadsel is het niet, staat in de schermafdruk ook dat er nog 5MB aan vrije ruimte is v.d. in totaal 100MB... tot nu toe gingen back-ups via window altijd prima. Sorry dat ik het eerst zelf probeer op te lossen voordat ik hier een vraag stel...
Het is geen uitgebreid verhaal. Je drukt op een knop Nu back-up maken en klaar... dat was het in ieder geval altijd tot nu toe.
 
Heb de C wat kleiner gemaakt via die link en daarna moest opnieuw worden opgestart. Alleen nu werkt dat niet meer. Moet nu een opstart cd gebruiken van easrus die ik een uur geleden heb gemaakt. Heb alleen geen idee hoe ik het nu weer goed krijg.... zucht.
 
Zie wel dat de boot nu driveletter E heeft... en dat die 100MB nu C heet en 1GB is wat ik aan had aangepast (maar niet de driveletter)
 
Had via easrus trouwens ook een systeem backup gemaakt maar die staat op mij oude D schijf. Ik heb alleen geen idee hoe ik daar nu iets mee kan.
 
Heb je het zo gedaan als in deze 3 pagina's lange Help webpagina?
http://www.pagestart.com/win7br0x8100003301.html
Kijk of je anders nog eea met die tool daar kunt repareren.
Anders wordt het wrs tijd voor een schone installatie.

En ik zou na gaan denken over een complete schijf image naar een andere schijf met Ghost oid. Die copied en comprimeert gewoon alle 1-en en 0-en en maakt zich niet druk over hoeveel ruimte er nog is op een schijf.
Als je dat meteen na een verse install doet heb je zo wie zo nooit dat probleem dus het beste tijdstip om in ieder geval zo een image te hebben om iig een complete herinstallatie te mijden.

Dus test die EaseUS systeembackup iig als alternatief anders kun je helemaal opnieuw beginnen.
Heb je alle data veilig gesteld als je dit wilt gaan doen?
Anders heb je een probleem erbij...

Kun je niet meer in Windows komen? Boot dan vanaf usb stick bijv met een Gandalf Windows PE systeem en je kunt in principe overal nog bij (mits er geen ernstige beschadigingen zijn)..
 
Ik kan nu alleen opstarten via een recovery disk en dan wordt aangegeven dat er wat gerepareerd moet worden en daarna opnieuw opgestart. De eerste keer dat ik dat deed zag hij alleen een lege c schijf. Nu ziet hij windows op de E: Boot maar als ik die kies en laat fixen dan eindig ik steeds met een zwart scherm met alleen de cursor zichtbaar.
 
Bios setting NOK?
En je hebt die kleine partitie C gemaakt.... die hoot geen letter te hebben.... en dan die D weer C maken.
Anders : Teveel gerommeld zonder exact te weten wat er gebeurt, dus dat is het probleem helaas. Het is jammer, maar het komt veel voor, het is geen verwijt, het is de praktijk....


Of: Toch de oude systeem backup terug zetten...


Ergens gaat rommelen een keer mis. Tis helaas niet anders.
Ik zou het weten, red al je data en zet oude systeem backup terug.
Je blijft anders kl**ien...
Als je het wel geweten had had je het zelf nl gedaan en nu moeten we maar gokken wat je mogelijk allemaal gedaan zou kunnen hebben en welk effect dat gehad heeft.
Bovendien gedaan met een niet-Microsoft tool, dus altijd een zgn 3-rd party risico.... betrokken (hoeft niet maar kan wel).
 
Laatst bewerkt:
Het enige "gerommel" wat ik heb gedaan is dat ik op advies van Lange Pier partitionwizard gedownload omdat ik in de veronderstelling was dat je dan veilig de grootte kan aanpassen.

Ik wilde graag een backup maken van mijn PC. Dat deed ik altijd via de standaard backup van Windows. Daarbij kreeg ik de eerder gemelde foutcode. Aangezien ik een externe harde schijf gebruik om de backup op te schrijven dacht ik dat er te weinig ruimte was op deze schijf. Dat is namelijk de melding die windows geeft. Daarna heb ik bijna alles van deze harde schijf gegooid (alle oude backups, alle bestanden) omdat ik hoopte dat de backup er dan wel op zou passen. Ik bleef echter die melding krijgen en daarna kwam ik op die 3 pagina lange handleiding die jij ook al stuurde. Hieruit maakte ik op dat het te maken had met de 100MB waarvan er nog 5MB vrij was en dat daardoor de backup mislukte.

Via partionwizard heb ik niks anders gedaan dan het 100MB stukje te selecteren en vergroten met vrije ruimte van schijf C. Dat is wat dat programma aangaf. Om het te activeren moest ik alle programma's afsluiten en daarna opnieuw opstarten en toen begon de ellende. Nu heb ik wel 1GB maar is de oude C schijf hernoemd naar de E schijf. De oude D schijf is nu de C schijf en de oude E schijf is nu de D schijf. Ik weet zeker dat ik dit soort dingen niet heb aangegeven in het programma. Ik heb alleen maar van 100MB 1GB gemaakt, maar dat zal hij wel automatisch hebben gedaan.

Tijdens het opstarten kreeg ik een paar keer heel kort een BSOD te zien en daarna startte hij weer opnieuw op. Ik kon niks anders doen dan een recovery cd er in doen en die heeft wel wat dingen kunnen repareren, maar het eindresultaat was dat hij alleen windows op de E schijf ziet en daar verder niks mee kan. Als ik namelijk zonder CD opstart, dan zie ik heel even het windows opstart balkje en daarna blijft het scherm zwart.

Een uur voordat ik dit heb gedaan, heb ik wel een systeembackup gemaakt via Easrus, maar ik weet niet hoe ik die terug zou moeten zetten. Deze staat namelijk op mijn oude D schijf (nu C).

Ik heb alleen recovery cd's en geen installatie cd gekregen toen ik deze PC kocht. Ik heb nog wel een UBCD liggen.

Ik heb ook geen andere backups meer omdat ik die er af had gegooid i.v.m. die foutmelding die windows gaf.

De externe harde schijf wordt volgens mij ook niet herkend zodat ik ook niet makkelijk bestanden veilig kan stellen (is eigenlijk alles wat op de huidige C schijf staat, de oude D schijf).

Geen idee hoe ik dit kan fixen... alle hulp is welkom.
 
Die Minitool doet niets met schijfletters als je dat zelf niet aanpast dus is er wel degelijk mee "gerommeld" en je gaf geen antwoord op de vraag of je wel de goede "data" partitie had gekozen want alleen dan wordt er gemeld dat er te weinig ruimte is.

En bij elke back-up tool dien je een bootmedium te maken waarvan je op kunt starten om een backup terug te zetten.

Zou via een OS op stick zoals een Linux live distributie of een WinPE de bestanden die je wilt bewaren veilig stellen en W7 opnieuw installeren als de back-up terug zetten niet wil.
Met deze tool kun je de W7 versie downloaden die er nu opstaat, opletten dus, home of pro en 32 of 64 bit.
https://www.heidoc.net/joomla/techn...icrosoft-windows-and-office-iso-download-tool
 
Uit mijn hoofd: Via de minitool heb het 100MB gedeelte geselecteerd en daarna gekozen voor het vergroten van de schijf. Hij gaf toen aan dat deze ruimte zou komen van de C schijf en hierbij kon ik een slider bewegen. Deze heb ik op 1.06GB moeten zetten omdat ik het niet op een mooi rond getal kon krijgen. Daarna heb ik op apply geklikt en daarna moest opnieuw worden opgestart. Ik heb 100% zeker niks met schijfletters of iets anders gedaan. Als dat zo was, dan zou ik het zeker zeggen.

Ik had voor de windows backup mijn externe harde schijf gekozen zoals ik altijd doe. Dit heb ik meerdere keren geprobeerd en elke keer kreeg ik dezelfde melding. Na een paar keer ben ik gaan googlen op de foutcode. Ik heb de juiste Data schijf gekozen, degene zonder drive letter.

Via EaseUS heb ik ook een herstelcd, maar daar werd ik niet veel wijzer van toen ik die er in deed. De software start wel op, maar ik heb geen idee wat ik daarna zou moeten doen...

Ik heb volgens mij geen backups meer omdat ik die van de externe harde schijf had gegooid omdat Windows aangaf dat er te weinig ruimte beschikbaar was.
 
Ik heb nog een windows cd gevonden waarmee ik de installatie heb kunnen uitvoeren. Hopelijk kom ik er zo uit om alles weer te installeren, maar ik heb denk ik nog wel hulp nodig om een goede backup/reserve kopie te maken.
 
Laatst bewerkt:
Bij de mobo bakker kun je de drivers ophalen.

Tevens gaf ik een tool om de juiste W7 op te halen en die is met SP1.
 
En bij elke back-up tool dien je een bootmedium te maken waarvan je op kunt starten om een backup terug te zetten.
Stond al in post 2. Ook al doe je alles fout daar zijn back-ups voor. Jij schrijft het gaat altijd goed maar die foutcodes zijn wereldberucht! Iedereen kent ze en het is altijd wat met Windows Backup. Begrijp totaal niet dat je niet de Systeemkopie van Windows Back-up niet hersteld hebt. Vraag me wel af of je dat überhaupt wel kon. Dan was alles opgelost geweest. Begin de volgende keer niet meer met de foutcode maar herstel de zaak. Een systeemkopie herschrijft de schijf naar de toestand zoals deze was.

maar ik heb denk ik nog wel hulp nodig om een goede backup/reserve kopie te maken.
Dat denk ik niet want EaseUS Todo Backup en Aomei zijn zeer eenvoudige programma die wijzen je zelf de weg. Ook staat bij de Gereedschap/Tools hoe een Recovery disk te maken.

In noodgevallen van die schijf booten en zorgen dat de opslagmedia zijn aangesloten en dan de back-up selecteren > datum > systeem etc. en activeren. Geef schijven een naam want in de herstelomgeving kunnen driveletters wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Je had hem dus wel of niet getest direct na het maken..?
Schijf zelf kan ook het probleem zijn.
 
??????
Als je "geen systeemkopie maken" kon... hoe kom je dan aan deze onder #7
Had via easrus trouwens ook een systeem backup gemaakt maar die staat op mij oude D schijf.
Ik kan dit niet meer volgen wat je aan het vogelen bent, ligt vast aan mij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan