Bestand werkt niet onder windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
HALLO

Ik heb een excel bestand wat prima werkt onder windows 7 op een desktop maar niet op mijn laptop met windows 10. Deze vraag heb ik ook al gesteld op het excel forum ,maar daar zijn we geen stap verder gekomen.Het bestand werkt op de laptop overigens wel in de veilige modus. Misschien heeft op dit forum iemand enig idee. ?????????
 
Niet zonder dat je er bij verteld welke versie van Office op welke versie van Windows staat. En zijn die Office versie 32- of 64-bit installaties? Bevat dat document VBA code? Wat werkt er niet en in welke versie van Office?
Kortom, wat meer info mag je wel geven.
 
Hallo Ed, ik wist niet dat je ook op dit forum zit. Office 2007. Het is een 32 bits installatie. De vaste pc is een 32 bits en de laptop 64 bits. Er zit inderdaad een vba code achter. Het enige wat echt niet goed werkt is : een nieuw record toevoegen. Ik kan er maar 1 toevoegen.

Was ik vergeten
 

Bijlagen

  • test .2.xls
    806,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt door een moderator:
Die vraag stelde je al eerder en is toen volgens mij opgelost.
Daarnaast heeft dit niets met Windows te maken.
 
Hallo Ed

Zoals in het begin aangegeven heb ik deze vraag inderdaad eerder gesteld op het excel forum. Deze is toen niet opgelost. Wat mij zo bevreemd is dat het document wel werkt in de veilige modus in windows 10. Ik zie iets over het hoofd maar ik weet niet wat. Ben ook maar een hobbyist.
 
Mogelijk de beveiliging van Office? Ga dan naar "Opties" "Vertrouwens centrum" "Instellingen voor vertrouwenscentrum" en "Beveiligde weergave" Haal daar de drie vinkjes weg/
 
Hmm. Ik weet niet of die ergens anders zitten bij Win7. Ik verwachtte dat je Win10 zou gebruiken met Office 2016/365.
Helaas. Dan denk ik niet dat het dat is want toen ik zelf nog op Win7 met 2007 zat was er ook geen probleem met de beveiliging.

Als ik dit zie zou het toch nog Win10 zelg kunnen zijn. Daar zijn blijkbaar voldoende problemen mee:
https://support.office.com/nl-nl/ar...ndows-10-28d56d84-c16c-4763-8eac-e51e05a37a16

Ook nog gevonden op een Microsoftsite:
"Probeer eerst eens om je Office programma's automatisch te herstellen.
Als dit niet verder helpt, kun je altijd eens kijken of er een invoegstoepassing is die dit probleem veroorzaakt. Om dit te doen start je Outlook in veilige modus, activeer de invoegstoepassingen 1 voor 1, wanneer je ziet dat het probleem zich voordoet wanneer je een bepaalde invoegstoepassing activeert, verwijder deze dan.
Probeer ook eens onze offCAT tool uit om te kijken of dit je verder kan helpen."
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat echt niet goed werkt is : een nieuw record toevoegen. Ik kan er maar 1 toevoegen.
Werkt bij mij goed op Win10 / Office 365 / 64bits. Ik heb 3 records achter elkaar toegevoerd met knop [Nieuwe ingave], tussendoor telkens de vraag "Correcte ingave?"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan