Hoe erg is een C5 SMART melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik krijg een laadscherm waarin word gezegd dat de de harde schijf hersteld word. Eenmaal opgestart loopt de HDD ongelofelijk traag.
Ik gebruik ChristalDiskInfo en ik krijg een C5 waarschuwing (huidig wachtende sectoren). Al op internet gezocht, maar kwam er niet achter of het een tijdelijk probleem is of een echte hardware-beschadiging en er een nieuwe schijf in moet. HDD heeft ook al ruim 18.000 uren gedraaid.

Wat zegt die C5 melding en wat moet ik doen?

Alvast bedankt
 
Die melding houdt in dat alle reserve-sectoren op de schijf reeds gebruikt zijn en de "wachtende sectoren" dus niet meer vervangen kunnen worden.
Hierdoor treed data-corruptie op dus de schijf moet worden vervangen, deze zal op korte termijn komen te overlijden waarna de pc compleet stopt met functioneren en je al je data kwijt bent.


Het is dus aan te raden deze pc niet meer of zo weinig mogelijk te gebruiken, de data van de schijf te backuppen en de schijf z.s.m. te vervangen vóór het te laat is.
 
Bedankt voor je reactie en advies! Ik heb je bericht dezelfde dag nog gelezen, maar vergat even te reageren.

Heel slecht nieuws. Die HDD kan me niet schelen, ik heb er nog 2 liggen, maar het werk...

Ik heb nu ook nog een 05 melding "heringedeelde sectoren".
Ik ga vandaag de schijf klonen. Al het belangrijke is al op een back-up schijf en cloud back-up.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan