Gebruikersnaam en unieke id

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutervanderhorst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2018
Berichten
4
Beste Forumleden,

Is er iemand die weet hoe je een username met een unieke id kan genereren?

Voorbeeld:
IDGemeenteBericht
ALKMAAR0001Gemeente Alkmaareerste bericht
ALKMAAR0002Gemeente Alkmaartweede bericht
HAARLEM0001Gemeente Haarlemeerste bericht
ALKMAAR0003Gemeente Alkmaarderde bericht

Als er op een form formulier de gemeente Alkmaar wordt geselecteerd zou hij dus ALKMAAR + opvolgend ID moeten genereren.

Moet ik per gemeente bijvoorbeeld een aparte Tabel maken met unieke ID 0001 en of kan dit in 1 tabel.
De ID wordt dan gebruikt als uniek referentie nummer per gemeente.

Groeten,

Wouter van der Horst
 
Laatst bewerkt:
Wat is een 'from formulier'? In welk programma maak je die? :)
 
Een online vragenlijst gemaakt in PHP waarbij eerst de gemeente wordt gekozen en daarna kunnen ze de gegevens achter laten.
 
Bij MySQL heb je een AutoIncrement die je kan aanzetten. Vergeet niet dit veld ook een Primairy Key te maken.
Dan zullen alle records automatisch na een INSERT oplopen van 1,2,3 etc...
 
AutoIncrement werkt wel goed maar ik wil graag dat er een referentie gemaakt wordt die per gemeente optelt dus ALKMAAR0001, ALKMAAR0002 etc HAARLEM0001, HAARLEM0002 etc en dan voor alle aangesloten gemeentes.

Hoe kan je bijvoorbeeld $GEMEENTE + $ID samenvoegen en dan wegschrijven in een tabel.
Zelf dacht ik aan elke gemeente een eigen tabel zodat AutoIncrement per gemeente wordt toegepast. (AutoIncrement werkt alleen weer niet met drie nullen voor de 1.)

Heeft Iemand een slimmer Idee?
 
Dit zijn dan GEEN primaire key's in mijn ogen. Dus die genereer je zelf met PHP.

Aparte tabellen per gemeente zijn not-done. Lees je maar eens in in het onderwerp 'database normalisatie'.

Dit komt behoorlijk overeen met het genereren voor factuurnummers in een database. Dus zoek daar eens op.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je eerst een zoek naar de hoogste waarde op die tabel kunnen doen en dan die waarde ophogen en weg schrijven.
Mag pk zijn als hij maar uniek is.
 
Beste BT-Studio,

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Maar hoe doe je dat in PHP script.

Groeten,

Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan