Windows live mail super traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
126
Mijn Windows 7 Live Mail is super traag. Het downloaden is traag, maar binnen mail is het selekteren van oude mail, het printer super traag. Bij het selekteren geeft hij steeds mail reageert niet. :confused: Help
Alvast dank.
 
Hallo. Wel een beetje weinig informatie.....Is je computer som traag geworden? Je zou kunnen overwegen om over te stappen, daar windows live mail niet meer wordt ondersteund. Klik hier.
 
Mijn PC is al niet zo snel, met name bij het opstarten. Ik was al langer van plan over te stappen naar een nieuwe PC met Windows 10.
Mijn huidige Windows 7 Live Mail draait al heel lang en vele mails staan gegroepeerd in submaps onder Postvak IN (x). Ook ben ik voornemens alle mails met de mails in de submappen over te zetten naar Ziggo mail. Maw mijn mails terugsturen en dan binnen Ziggo mail op identieke wijze te ordenen in submaps. Een hele klus en met nu mijn trage Mail vrijwel ondoenlijk. Ik hoop dat mijn huidige Live Mail sneller te maken is.
Er is voldoende ruimte op de harde schijf, hij zit niet bijna vol. Het probleem zit in Live mail. De rest van de PC werkt normaal, zoals ik gewend was.
 
Oke je kunt wat dingetjes proberen. Hoop dat het dan werkt.

1) Wordt het account opgenomen in de algemene en automatische synchronisatie?
- Open Windows Live Mail
- Klik links in beeld met de rechtermuisknop op het betreffende e-mailadres, en kies Eigenschappen
- Controleer of Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie is aangevinkt.

2) Bepaal hoe vaak Windows Live Mail controleert op nieuwe berichten.
- Open Windows Live Mail
- Klik linksboven in beeld op Bestand en kies Opties en Mail
- Open het tabblad Algemeen en stel een laag getal in bij Elke .... minuten op nieuwe berichten controleren.
nog even een opmerking. Zorg er ook even voor dat je het gewenste account als standaardadres hebt ingesteld (rechtermuisklik op het account > "Als standaard instellen").
 
Denk dat je de Search Index moet herstellen. Typ Search in het zoekvak en kies Problemen zoeken en oplossen met Search.
Het kost tijd om alles opnieuw te indexeren vooral bij een lage processor.

Helpt dit niet type dan Index kies indexeringopties in het zoekvak en daar staan een groot aantal opties. Nogmaals, opnieuw indexeren kost tijd.

Hier een uitgebreide video.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga ermee aan de slag. Het kan even duren, ik zit nu in een leeg huis, ik ben aan het verhuizen. Straks heb ik mee tijd. Jullie horen van mij. Nogmaals dank. :thumb::thumb:
 
Oke. Ben eens benieuwd. Succes met verhuizen. :thumb:
 
Voordat ik met jullie adviezen aan de slag ben gegaan ontdekte ik dat de map verwijderde items overvol zat. Deze ben ik gaan legen, aanvankelijk ging dat zeer moeizaam maar allengs steeds beter. Toen hij leeg was werkte Live Mail weer als vanouds.
Probleem opgelost. Dank voor jullie adviezen, ik had ze gelukkig niet nodig. Ze zagen er voor mij ingewikkeld uit, vandaar dat ik eerst elders heb gezocht.
Uiteindelijk telt het resultaat. Ik ben blij. Nogmaals dank :thumb::thumb:
 
ik zit nu in een leeg huis, ik ben aan het verhuizen. Straks heb ik meer tijd.
Toen ik dat las, dacht ik, ga het jou eens lekker ingewikkeld maken.;) De verhuizing klaar en het huis vol? Komen we koffie drinken met gebak.:d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan