Keuze Lenova Tab4Plus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo route99

Morgen krijg ik dat Tablet van Samsung Tab4 10,1"-T585-32Gb-WiFi-4G binnen, maar met nog OS versie 6
Dat updaten naar versie 7 en later naar versie 8.01 heb je daar gebruik gemaakt van een simkaartje ?

Want dat simkaartje heb ik nog niet binnen.
Wel kan ik effe een simkaartje uit een mobieltje "lenen" en zodoende contact met internet krijgen
 
Simkaartje heb je niet nodig om de Android-versie te updaten...
 
Hallo Scrapheap

Maar het komt toch vanaf Internet?

Hoe bewerkstellig je dat dan?
 
Heb je Wi-fi thuis? Wel dan gebruik je die toch?
Hoe?
Staat in de handleiding.

PS: buiten de vakanties zit er bij mij geen SIM kaart in en de update kwam via Wi-fi...
 
Hallo route99

Houd dat in dat je met dat Tablet gewoon contact kunt maken met je "Thuis-WiFi" ??

ik dacht dat je altijd een simkaartje moest gebruiken om WiFi te kunnen ontvangen ook je "Thuis-WiFi"

Okay, als dat inderdaad zou is, dan snap ik het.

Bedankt mijne heren
 
Ja.
Dit soort zaken kun je als voorbereiding gewoon opzoeken in de handleiding van die TAB A die on line staat.
Iets voor de volgende keer... remember... ;)
 
Hallo route99

Natuurlijk heb je volkomen gelijk, maar ik heb toch nog wel eerst effe een vraag, voordat ik de handleiding ga bestuderen.

Kan ik meteen beginnen (voor de standaard installaties van naam en toe-naam) met updaten naar Android versie 7 ??

Of raad je dat af.
 
Ja, dat kan, daar ben je geen handleiding voor nodig.
De tablet zal de update automatisch downloaden als deze wordt aangeboden ( via WiFi dus ) en een melding tonen dat er een Systeem-update" beschikbaar is.
Vervolgens komt de vraag of je die systeemupdate wilt uitvoeren.
Vóór je op JA klikt moet je eerst controleren of de accu voldoende geladen is of de lader aansluiten !! ( net als bij een laptop overigens ).

Daarna wordt de update uitgepakt en start de tablet opnieuw om de update uit te voeren, je ziet dan het groende Android-poppetje op je scherm met daaronder een voortgangs-lijn.
Als de update voltooid is volgt een nieuwe herstart en configuratie.

Kind kan de was doen...:thumb:
 
@Scrapheap : Je hebt wel een handleiding nodig om te weten hoe je de Wi-fi moet laten werken als je geen SIM kaart hebt of wilt .
Verplaats je svp even in die problemen van de TS. Dat was zijn vraag: hij dacht eerst een SIM nodig te hebben en was nog niet doordrongen dat het met Wi-fi ook kon.
En dat lijkt iig opgelost, de updates komen vanzelf wel of je vraagt op op via de instellingen/update optie.
 
Hallo route99

Ik heb dat Samsung Galaxy-T4-10,1"-T585-32Gb-WiFi-4G in goede orde binnengekregen, en heb reeds alle updates uitgevoerd via WiFi.
Nadat ik eerst de gehele handleiding uitgeprint en bestudeerd had.

Hartelijk bedankt route88 en Scrapheap voor jullie geduld met mij.
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo route99 en Scrapheap

Nu bemerk ik dat er standaard op dit Samsung Tab A 10,1"-32Gb-WiFi-4G
Microsoft Office365 staat.

Hoe krijg ik dat in hemelsnaam van dat tablet af, want ik wil helemaal geen Office365, dat je bovendien ook nog moet aankopen als straks de aanloop-datum voorbij is.

Ik wil net als op m'n Desktop Google Dokumenten en Google Spreadsheet installeren. (Zijn minstens even goed, maar wel kosteloos)

Voor de rest loopt die Tablet als een tierelier.
De update's installeerden probleemloos, en nu staat er dus Android versie 8.0.1 op (Ik kreeg hem met Android versie 6)
 
Dan ga je naar Instellingen => Applicatiebeheer -> Office365 aantikken en op "verwijderen" klikken.
Daarna ga je naar Google Play Store en zoek beide apps op en installeer ze.
 
Veel plezier met de move van A-6 naar A8.x in een keer.....op die mooie tablet.
Fijn dat je hem ook als snel, als een tierelier ervaart.... het was echt menens, zo voelt het bij de mijne ook.

Probeer maar eens iets vergelijkbaars te krijgen bij een ander merk voor die nette prijs... de de Consumentenbond winners was een prachtig ding in die klasse maar wel ca 3 zo duur.... Voor dat prijs verschil kon ik mijn Dell-monitor-U2515H kopen. Blijft altijd een eigen keuze uiteraard.
 
Hallo Scaphead

Het gaat toch niet helemaal zoals je voorsteld.
Office365 komt niet voor in de lijst Apps
en de onderliggende programma's zoals b.v. Word krijg je niet op deze manier weg.
Wel is me gelukt om d.m.v. uitschakelen de programma weg te halen.

Ook is me gelukt Google Documenten en Google Spreadsheets via Play Store te downloaden, alhoewel
aangegeven werd dat deze programma's waarschijnlijk niet helemaal compatibel zijn. Maar daar heb ik nog niets van gemerkt, zou dat wat uitmaken?
 
Hmmm.. "Google Documenten en Google Spreadsheets" op een Android... zou moeten werken... Android is van/ontwikkeld door........ juist...... ;)
 
Hallo route99

Het werkt ook wel, maar misschien (Google) Docmenten i.c.m. aan ander programma of zo.
 
Mss gaat morgen jouw tablet stuk... dus accepteer dat er meldingen komen die daar niet mee te maken hebben, want dat is veel vervelender, het stuk gaan.

Zolang het werkt hoef je je geen zorgen te maken.
Mijn ervaring is dat apps die niet kunnen werken eigenlijk altijd niet geinstalleerd kunnen worden.
Veel plezier er mee.
 
Hallo route99 en Scaphead

Doordat ik de fabrieksinstallatie van mijn Samsung Tablet opnieuw heb moeten instellen, ben ik de e-book reader for Android kwijt geraakt.

Weten jullie een goede e-reader. Ik had een goede (volgens mij via één van jullie) maar die ben ik nu dus weer kwijt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan