Keuze Lenova Tab4Plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo mensen,

Ik heb m'n oog laten vallen op een Lenova Tab4Plus-32Gb-10" tablet dus

Dit tablet is uitgevoerd o.a. met de mogelijkheid de opslagmogelijkheid uit te breiden met een micro-SD chip

Mijn vraag is, kan ik op dit tablet ook Epub boeken lezen?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Voor de hand liggend antwoord:
uiteraard, als je een app installeert die met epub overweg kan....
Vind het nog wel een behoorlijke uitgave voor een apparaat met een verouderde Android-versie....
Volgens de support-site van Lenovo zou de update naar Android Oreo ( v 8.1 ) in nevember moeten zijn / worden uitgerold maar dat is blijkbaar niet gelukt want er zijn geen bevestigingen van te vinden...
 
Hallo Scraphead
Denkt dat de update van Android Oreo (v.8.1) nog wel beschikbaar komt voor die Lenovo, die ik op het oog heb?
 
Geen idee, de enige die je daar zekerheid over kan geven is Lenovo zelf dus je kunt er altijd even een mailtje of telefoontje naar de helpdesk aan wagen lijkt mij...?
 
Of je koopt een Samsung TAB A 10 2016 32 GB.
De mijne staat nu te updaten, kreeg gisteren een melding dat we aan de beurt zijn.
Dit was DE reden dat ik hem gekocht heb, uiteraard naast de technische features waar ik ruim mee uit de voeten kan.
Vooral technisch kan er veel meer dan op de veel duurdere Ipad, waar iOS je amper toegang geeft tot de hardware.

Info
https://www.tabletguide.nl/64499/samsung-galaxy-tab-a-2017-en-tab-a-10-1-2016-krijgen-android-oreo/

Vergelijk ze nog eens :
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1151157;1131025;1271221;1157355/

Ik vind de TAB heel soepel met 2GB RAM, en hij draait dus op 8.1 al.
En ik heb er ook een 32 GB micro SD kaart inzitten dat is heel normaal.
Het zou heel bijzonder zijn als je zoiets niet zou doen voor dat kleine beetje extra kosten.

Die Lenovo kost je ca 75 euro extra.
Dat is een eigen overweging.

Ik heb de 4G uitvoering, lijkt me super handig om op vakantie als wifi-punt te kunne gebruiken als je een kaartje in het buitenland koopt. Niet nodig.... dan ben je voor ca 175 euro al klaar.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1151157;1131025;1271221;1157355/
Heb de goedkoopste Ipad er nog bij gezet, die is bijna 2x zo duur als de TAB 10 A en is niet uitbreidbaar qua geheugen.
Alleen als je meer CPU kracht en een nog... beter scherm zou willen is een IPad nuttig. Of uiteraard anderen redenen, omdat je alleen iOS wilt...

Als ik beter een beter scherm wil dan ga ik liever achter mijn desk top zitten met mooie Dell scherm. de meer kosten stop ik liever daarin, das een keuze van ieder zelf. Daar komt het betere scherm imho beter tot zijn recht dan op een 10 inch schermpje, ben geen liefhebber om daarop een film te kijken, het is puur voor "erbij"....
 
Laatst bewerkt:
Halo Route99

Ik heb je bericht bestudeerd, kan slechts 1 ding er tegenin brengen, de Lenovo Tab4 10Plus 32Gb heeft 3Gb RAM, desondanks neem ik deze Samsung zeker in mijn beslissing mee.
Dus hartelijke bedankt.
 
Hallo Route99

Hoe langer ik alle berichten lees over die Samsung, hoe meer neig ik er naar toe.

Alleen wilde ik nog weten, die update hoe kreeg je die, automatisch of moest je daarom vragen nadat je het apparaat had aangeschaft?
 
Update komt OTA binnen als Samsung die beschikbaar stelt, daar hoef je niet om te vragen...
 
Inderdaad, ik kreeg hem uitgerekend 3 dagen geleden, heb em rond "5 december 2018, 21:55" geupdate, duur ff flink wat data te downloadenm doe altijd aan de lader....
De update komt idd vanzelf.

Er gisterenavond mee gesurft, vliegt over het scherm heen, lijkt nog wel sneller dan eerder.
Ik gebruik Opera als browser.
Als je een of twee kant en klaar testjes heb wil ik die wel uitvoeren in het weekend dan weet je hoe die daar op reageert.
Geen spelletjes, daar begin ik niet aan.... ik heb mijn eigen hardloop spel in het echt... das leuker... ;)
 
Hallo Route99

Ik moet hem eerst nog binnenkrijgen, daarna zal ik je op de hoogte stellen
 
Dan kun je de testjes beter zelf doen; het idee was dat je mij dat kon vragen en zo meer zekerheid over je keuze zou hebben gehad....
Dus nu niet meer klagen.... of binnen 14 dagen retour sturen.... ;)
 
Hallo Route99

Ik heb nog effe verder gekeken bij Samsung en m'n oog is gevallen op de Samsung Galaxy Tab A (2016) - 32GB - WiFi + 4G

Type 8801643143145

Alleen daar zit nog een Operating system in van Android v6.0

Waar kun je zien of ook dit Tablet eerdaags een update krijgt? Want Android v6.0 is wel erg oud, toch.

Voordeel is, je kunt er wel mee Whatsappen mits je er een simkaartje in doet, dat schijnt hierin te kunnen.

Wat is hierover jouw menig?
 
Laatst bewerkt:
Die komt me heel bekend voor...
Samsung Galaxy Tab A 10.1 T585 4G 32GB White
Type 8801643143145

Als je geen 4G wilt ben je wel een heel stuk goedkoper uit, dus je moet er echt wat mee gaan doen, anders is het ca 55 euro teveel wat je uitgeeft...
Voor de rest is die nl exact hetzelfde... zonder 4G

Mijn TAB A 10.4 G /LTE kwam met Android 7 binnen ca half jaar geleden en is dus deze week, zoals beloofd was (in de herfst) geupdate naar 8.1.

Ik gebruik het SIM kaartje zoals verteld in vakanties hem met sim kaartje als mobiele hotspot te gebruiken.
Lees dit maar eens, maar Google en je bent voorlopig niet klaar...

Wat is dan de goedkoopste oplossing?

Een lokale simkaart van het vakantieland kopen. Dat kun je van tevoren online doen, maar het goedkoopste is om ‘m in het land zelf te kopen: op de luchthaven, in de supermarkt of in telecomwinkels. Vraag naar een ‘tourist simkaart’ of prepaid simkaart. Je kunt dan kiezen uit een bepaald aantal gigabyte (zoals 1 GB, 5 GB of 10 GB), en vaak kun je dat opwaarderen als het op is. De simkaart verloopt vanzelf, daar hoef je niets voor te doen.

Hoeveel kost een simkaart in het buitenland?

De kosten verschillen per aanbieder – vaak vanaf 30 euro. Het ligt ook aan de hoeveelheid GB die je kiest. Kijk van tevoren welke aanbieder in jouw vakantiegebied een goed bereik heeft, en of de provider 3G of 4G aanbiedt. Nog iets om in de gaten te houden: of de provider ‘tethering’ toestaat: daarmee maak je van je smartphone een persoonlijke hotspot, zodat je ook andere apparaten via je smartphone met internet kunt verbinden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Het duurt zo lang voordat ik mijn Samsung Tab4 32Gb WiFi 4G in huis heb omdat ik een eerder ontvangen e-reader teruggezonden heb naar Bol.com
en ik zit te wachten tot ze die centen hebben teruggestort. Maar er blijkt iets niet goed gegaan te zijn met de verzending, dus ik moet nog even geduld hebben.

Maar intussen heb ik nog wel een vraagje waar jij misschien wel een antwoord op weet.
Het apparaat dat ik dus ga bestellen met 8801643143145 SN-T585NZKEPHN

Bovenstaand nummer zou beschikken volgens die omschrijving over Android v.6 , terwijl jij over jouw Tablet van Samsung met hetzelfde artikelnummer al over Android versie 7 zou beschikken ?
Klopt dat, of had jij ook in eerste instantie Android versie 6 ?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Ik heb hem los gekocht hier:
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-tab-a-4g-10-1-2016/wit
Android
Nieuwst mogelijke versie: 7
Dus als je hem daar koopt heb je zeker 7 (had ik dus ook meteen....) en je weet dat ie bij mij geupdate is naar 8.1.
Tja, voor de rest moet je bij hun Helpdesk zijn, daar weet ik niks van.
Ik bekijk de beloofde specs en als die niet goed zijn dan stuur ik hem terug.
Wel; ik check of er type fouten zijn, maar daar houdt het mee op.
Bij twijfel check ik het EAN nummer nog dat is uniek.
De rest zegt me weinig. NOK, terug. Dat een bedrijf met kenmerken zou rommelen: ze vallen door de mand op den duur.
Hier houd ik het bij, voor de rest graag hun Helpdesk.
 
Laatst bewerkt:
"Waar kun je zien of ook dit Tablet eerdaags een update krijgt? Want Android v6.0 is wel erg oud, toch. "
Volgens mij wordt die niet meer geupdate. De hardware zal er wel niet geschikt voor zijn. Wij hebben er hier ook zo een liggen voor de kleinkinderen. Sinds een week wil hij nu ook Youtube niet meer doen. Zoek dit even goed uit want die tabs met die oude os'en zijn niet voor niets zo goedkoop.

En wat betreft de Lenovotabs, die heb ik een als vervanger gekocht. Scherm is afgelopen week gebarsten en nu blijkt reparatie een probleem Geen enkele reparateur neemt onderdelen op in hun programma. De enige reparatiemogelijkheid is terugbrengen naar de leverancier die hem dan naar Lenovo opstuurt terwijl ik niet eens weet of reparatie rendabel is want niemand geeft prijzen op. Conclusie, zoek voor aanschaf eens uit of je in jouw buurt reparatiemogelijkheden hebt. Wel goed kijken, want dit verhaal geldt niet voor laptops. Die worden wel gerepareerd. Ik hoef in elk geval geen Lenovo meer.
 
Laatst bewerkt:
Belsimple verkoopt hen niet met Android 6......
Dukkel: Bij welke tent was je van plan die Android 6 versie te kopen?

Bij mij loopt ie als een speer met Android 8.1. Niks mis mee voor die prijs.
En ik heb liever een Samsung dan een Lenovo net als Veng.
 
Hallo route99

Ik heb goede ervaringen met Bol.com, omdat ze probleemloos mijn vorige apparaat, te weten de KOBO E-reader terugnamen.

Maar voor het zekere kan ik dit nieuwe Tablet ook wel bij BelSimpel aanschaffen, om er zeker van te zijn dat ik dan Android versie 7 krijg.
 
Ze moeten zich allemaal aan de wet houden, je mag zonder opgave van reden hem terug sturen binnen de wettelijke termijn.
Kan me niet voorstellen dat zij de wet willen overtreden......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan