Voorwaardelijke opmaak Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluedog79

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2018
Berichten
7
Dag allemaal,

voor mijn werk maak ik veel gebruik van opsommingen waarbij allerlei actiepunten in een PLan van Aanpak staan. We hebben het nu zo opgesteld dat alle maatregelen onder elkaar staan. Als opsommingstekens heb ik een ceckboxje gebruikt zodat een uitgevoerde maatregel makkelijk kan worden afgevinkt. Om alles nog duidelijker te maken worden uitgevoerde maatregelen ook nog eens in lichtgrijs uitgevoerd.

Op dit moment moet eerst de checkbox worden afgevinkt, en daarna handmatig de tekst lichtgrijs worden gemaakt.

Is er een optie waarbij de tekst automatisch lichtgrijs wordt als je het boxje aanvinkt, en evt. ook weer zwart als je het vinkje weghaalt? Ik weet dat dit in excel misschien kan met voorwaardelijke opmaak, maar ik kom er niet uit bij Word.

We gebruiken hier overigens Office Professional plus 2010.

In de bijlage een voorbeeldje.

Vast bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.docx
    16,9 KB · Weergaven: 124
Ik weet dat dit in excel misschien kan met voorwaardelijke opmaak, maar ik kom er niet uit bij Word.
Word kent geen Voorwaardelijke opmaak. Je werkt ook niet met cellen (of velden, als je het in Access zou doen) maar met een 'eindproduct' (een woord dus). Wil je tekst laten aanpassen op basis van een ander object (checkbox) dan zul je dat met programmeren moeten oplossen. Of je actiepuntenlijst uit Excel halen, dat kan natuurlijk ook.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.docx
    30,4 KB · Weergaven: 257
Word kent geen Voorwaardelijke opmaak. Je werkt ook niet met cellen (of velden, als je het in Access zou doen) maar met een 'eindproduct' (een woord dus). Wil je tekst laten aanpassen op basis van een ander object (checkbox) dan zul je dat met programmeren moeten oplossen. Of je actiepuntenlijst uit Excel halen, dat kan natuurlijk ook.

Hartelijk dank. Nooit eerder geprogrammeerd, maar ga ik eens proberen, in ieder geval leuk om eens mee te knoeien!
 
Je hoeft niet te quooten hoor :). Gewoon de (echt daarvoor gemaakte) knop <Reageer op bericht> gebruiken. Of bespaar jezelf een muisarm, en begin gelijk in het tekstvak <Snel reageren> te typen :D. Dus de werkwijze met een Excel object vind je niks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan