aan vorige koppelen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiyalll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2018
Berichten
1
hallo mensen,

ik probeer al een paar dagen een document te maken met verschillende kopteksten maar ik kom er niet uit.
ik heb overal sectie eindes gemaakt, en "aan vorige koppelen" uitgezet, maar als ik één koptekst verander veranderen ze nog steeds allemaal

op zich hoeven het ook geen kopteksten te zijn, maar komt zo het mooiste uit. sta op het punt met paint tekst als afbeelding erin te plakken, maar ik probeer wat bekwamer te worden met word, dus alle hulp is welkom.

(als iemand nog ideeën heeft om de teksten op 1 regel te krijgen zou dat helemaal mooi zijn. (ipv de 2 die ze nu innemen)

alle hulp is welkom.
Bekijk bijlage bouten-moeren-ringen.docx
Bekijk bijlage bouten-moeren-ringen 2.docx

Edit: heb het nu als volgt opgelost, maar ben wel benieuwd naar die kopteksten :)
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je precies gedaan in het eerste document? Eigenlijk wil ik dan weten: waarom? In een koptekst kun je elke tekst zetten die je wilt, maar jij hebt dus in de eerste koptekst een tekstvak gezet, en dat vervolgens gekopieerd naar de volgende (ontkoppelde, dat wel) secties. Dan is het logisch dat de tekst niet verandert, want die komt dus uit het tekstvak en niet uit de koptekst. Kortom: je tweede 'oplossing' is eigenlijk de enige juiste. Kopteksten zou ik overigens zo niet gebruiken. Persoonlijk werk ik liever met Kopstijlen, die je dan in een volgende sectie terug laat komen. Dan hoef je ook niet meer met aparte secties te werken, maar hou je gewoon één sectie in je document waarin de hoofdkoppen de inhoud van de koptekst bepalen, en niet de 'hard' ingetypte teksten.
 
(als iemand nog ideeën heeft om de teksten op 1 regel te krijgen zou dat helemaal mooi zijn. (ipv de 2 die ze nu innemen)
Dat is een hele simpele, lijkt mij. Er passen maar een beperkt aantal tekens op één regel, dat aantal wordt bepaald door je lettertype. Dus je moet ofwel de pagina vergroten (is fysiek niet mogelijk, tenzij je overstapt op A3) ofwel je lettertype verkleinen. Je kunt ook nog de ruimte tussen de kolommen verkleinen (1,25 cm vind ik veel te veel, ik doe nooit meer dan 0,5 cm) en de kantlijnen kunnen nog kleiner, dus daar is nog wat winst te behalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan