Verwijder bestand en shutdown commando in VBS script.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,

Beetje een luxeprobleem, maar het zou echt gaaf zijn als het me uiteindelijk lukt gezien mijn minieme ervaring met scripts..
Ik probeer een shutdown commando (CMD shutdown -s -f -t 10) uit te voeren zodra mijn script een bestand ziet in een bepaalde folder.
Voorafgaand aan het commando wil ik ook dat het script het bestand verwijdert zodat hij niet in een loop raakt.
Via IFTTT wil ik met google assistant een txt bestand aanmaken genaamd shutdown.txt (de trigger)
Het zoeken van het bestand en het verwijderen heb ik al bereikt. Echter krijg ik het niet voor elkaar de shutdown in de schakelen.
Zie hier wat ik heb gemaakt:

Code:
FileName = "D:/Dropbox/IFTTT/Shutdown.txt"
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Do
   If FSO.FileExists(FileName) Then 
       FSO.DeleteFile FileName
  strCmd = "shutdown -s -f -t 10"
  Set oShell = WScript.CreateObject("WSCript.shell")
  objShell.Run strCmd
   End If
   WScript.Sleep 1000
Loop

Bij het uitvoeren wordt shutdown.txt inderdaad verwijdert, en verschijnt cmd.. echter komt hij in D:/Dropbox terecht en voert hij geen shutdown uit.
Ik ben er dus bijna trots op dat het me is gelukt! Alleen lukt het laatste commando dus niet..

Ook de volgende vraag; als ik het script in C:\Users\<Mijnnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup plaats, voert hij hem dan automatisch uit?
 
Ik zie op internet vaak /s /f /t weet niet of dat dan verschil maakt. Overigens kun je een opdrachtregel voor het opstarten in de Opstart manager van Glary Utilities zetten.
 
Je hebt geen objShell object maar oShell.

En wijzig:
"shutdown -s -f -t 10"

eens in dit:
"C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -f -t 10"
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben ik weer! (laat antwoord.. druk ivm werk)
Bedankt edmoor voor het corrigeren van mijn script! Het werkt feilloos!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan