Desktop start, piept 1 keer, maar start niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
476
Een wat oudere desktop hier start, piept 1 keer, maar start daarna niet door.

Wat is er gebeurd.
Deze desktop hebben we voor erbij, en wilden hem eigenlijk nog een tijdje behouden.
Om hem wat sneller te maken wide ik kijken hoe de geheugenkaart eruit zag, en welke specificaties die heeft.
Kast dus open stof uitgeblazen met compressor zoals al vaker gedaan, kaart er uit gehaald en weer terug gestoken.
Desktop weer aangesloten en opgestart.
1 keer piep, en daarna niets.
Geen reactie op het systeemlampje op het voorpaneel, en geen reactie op het beeldscherm.

Het gaat om een MP Systeem Intel I3 systeempje met de volgende specificaties opgevraagd met Speccy.

Summary
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i3 2120 @ 3.30GHz 36 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Intel Corporation DH61BE (LGA1155 CPU 1) 35 °C
Graphics
PLE2283H (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics (Intel)
Storage
931GB Hitachi HDS721010CLA330 ATA Device (SATA) 34 °C
2794GB Intenso External USB 3.0 USB Device (USB (SATA)) 28 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-222AB ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Computer type: Desktop
Installation Date: 4-2-2013 14:28:36
Serial Number: YJW9G-94MP3-P89MH-**** op aanvraag de rest
Windows Security Center
User Account Control (UAC) Enabled
Notify level 2 - Default
Firewall Enabled
Windows Update
AutoUpdate Notify prior to download
Windows Defender
Windows Defender Disabled
Antivirus
Antivirus Enabled
Company Name Microsoft
Display Name Microsoft Security Essentials
Product Version 4.10.209.0
Virus Signature Database Up to date
.NET Frameworks installed
v4.7 Full
v4.7 Client
v3.5 SP1
v3.0 SP2
v2.0 SP2
Internet Explorer
Version 11.0.9600.19180
PowerShell
Version 2.0
Environment Variables
USERPROFILE C:\Users\Uw Naam
SystemRoot C:\Windows

Power Profile
Active power scheme Gebalanceerd
Hibernation Enabled
Turn Off Monitor after: (On AC Power) 10 min
Turn Off Hard Disk after: (On AC Power) 20 min
Suspend after: (On AC Power) Never
Screen saver Enabled

Ik heb al wat op het web gezocht, maar kom er niet uit wat er aan de hand kan zijn en waarom de desktop niet doorstart.
Wel heb ik de geheugenkaart er nog eens uit gehaald, de binnenruimte nog eens met perslucht schoon geblazen, maar helaas zonder resultaat.
Kan iemand mij op weg helpen om te proberen dit systeem weer aan de praat te krijgen?
 
Kijk eens of je hier iets mee op schiet..?
Let wel, er is een duidelijk verschil in duur van een korte en lange biep van de moederbord-speaker / buzzer..
 
Die site had ik ook al bezocht, en helaas daar vind ik ook geen oorzaak / oplossing.
Bedenk me nu wel dat het geen biepje van een halve seconde is, maar dat die biep ongeveer een seconde aanhoudt.

En dat ben ik eigenlijk nergens tegengekomen.

Wat zeker is, is dat er wel spanning op het systeem komt, ventilatoren beginnen te draaien, maar doorstarten doet het niet.
Bij opstarten is er bijvoorbeeld ook geen enkele respons van het rode ledje welke naar mijn idee de harde schijf activiteit zou moeten aangeven.
 
Open dan je BIOS door na het aanzetten direct op de [Delete] - of F2 toets te drukken...
Ga dan naar het laatste tabblad en kies daar voor de optie "Load failsafe / optimized defaults" en druk vervolgens op F10 Save & exit en de pc zal rebooten..
Lost dat je probleem op..?

Toevoeging: Het moederbord heeft hoogstwaarschijnlijk een AMI BIOS, daarin betekent 1 enkele biep "DRAM refresh failure" dus is de oorzaak toch geheugen gerelateerd.
Controleer dus of de geheugemodule op de juiste wijze in het slot zit, de vergrendeling aan beide zijden in de sparing is geklikt en of de module in het juiste geheugenslot zit..?
 
Laatst bewerkt:
1 beep is normaal als je een PC start maar een lange niet en dat er niet wordt doorgestart ook niet, gaan de ventilatoren wel draaien?

Een lange beep is meestal de videokaart die niet wordt geinitialiseerd maar die is onboard of zit er nog een insteekkaart in?
 
@Langepier.
Ventilatoren draaien, en video is onboard.

@scrapheap.
Tips opgevolgd, en bij het weer losnemen van het geheugenkaartje friemelde er een stekker.
Bleek de ene helft van de voeding stekker er schijnbaar uitgekomen te zijn toen ik de eerste keer het kaartje er uit haalde.
Stekker vastgezet, kaartje er in, en desktopje draait weer.

Hartelijk dank voor de ondersteuning.
 
Mooi dat de boosdoener gevonden is, veel plezier ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan