• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

definieren van een tweede werkboeknaam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slottieboom

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Berichten
33
Ik heb het volgende ik wil een sheet kopieeren naar een adere werkmap welke een variabele naam kan hebben.
Hoe kan ik de naam van het tweede werkboek definieeren de code is nu als volgt:

Code:
Sub Macro1()


Dim wbnaam As Variant
Dim wbmpd As Variant

wbnaam = ActiveWorkbook.Name
wbmpd = [COLOR="#FF0000"]HOE KAN IK DEZE DEFINIEREN?[/COLOR]

 With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
  .Title = "MPD bestand selecteren"
  .Filters.Clear
  .Filters.Add "Excel macros", "*.xlsm"
  .Show
  .Execute
 End With
'

'activeert de werkmap waar de sheet geopieerd moet worden
Workbooks(wbnaam).Activate

End Sub
 
Een naam is natuurlijk gewoon een string, en geen variant. Al mag dat wel. Ik snap niet precies wat je wilt doen. Je gebruikt een FileDialog, maar waarom niet msoFileDialogFilePicker? Dan kun je gelijk op zoek naar je bestand. En dat kun je dan ook aan je variabele toewijzen.
Code:
        If .Show = -1 Then
            wbmpd= .SelectedItems(1)           'String wordt gevuld met geselecteerde bestand
        Else
            MsgBox "Er is op <Annuleren> gedrukt..."
            BestandOpzoeken = "Annuleren"
        End If
 
Code:
Sub M_snb()
 With Application.FileDialog(3)
  .initialfilename = "*MPD*.xlsm"
  if .show then thisworkbook.sheets.add( ,thisworkbook.sheets(sheetworkbook.sheets.count),,.selecteditems(1)).name="voorbeeld"
 end with 
End Sub
 
excuses excuses, dit projectje heeft even stil gelegen. Druk druk tegen de kerst aan. Ik ga hier in de vakantie weer mee verder als weer wat tijd over heb. Super bedankt voor de tot nu toe geboden hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan