pictogram windows defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinpb

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
106
hoi helpers
Hoe krijg ik het windows defender icoontje weer in de taakbalk rechtsonder in beeld( daar waar ook het icoontje klok en geluid staan) In de pictogramlijst zie ik hem ook niet staan(lijst waar je pictogrammen aan en uit kan zetten) Het pictogram kwam altijd mee bij de opstart. Maar sinds de november update zie ik het pictogram niet meer.Graag een oplossing
Groet Martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk even naar deze video.

Snelkoppeling maken
"%ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCuiL.exe"
In de map zetten
Shell:common startup

Kan ik zelf niet nakijken want ik heb geen W10.
 
defender

sorry senso , maar hier ga ik niet aan beginnen , veel te ingewikkeld voor mij.
groet martin
 
Je maakt het te ingewikkeld. Volgens mij is het naar de map/locatie (Program Files\Windows Defender) gaan en dat bestand opzoeken en dan Rechtermuisknop > Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken). Dat kan vrijwel iedereen. Dan op het bureaublad > Rechtermuisknop > Aan de taakbalk vastmaken

En je moet deze in de map gooien zoals eerder staat aangegeven om op te starten. Anders verschijnt die echt niet in dat systeemvakje. Je kunt hem ook in Opstarten van Glary Utilities zetten:

Dat wordt dan "C:\Program Files\Windows\Windows Defender\MSASCui.exe"
of
"C:\Program Files\Windows\Windows Defender\MSASCuiL.exe"

Waarom die L er staat weet ik niet. Kan niet testen, want heb geen W10.
 
Laatst bewerkt:
defender

het lukt me niet kan het hele bestand niet vinden en bij glary lukt het ook niet, ben vast te oud voor dit soort dingen nog(75) ik zet hem we gewoon in de taakbalk dan maar niet rechts
 
In principe zou die in dat systeemvakje moeten verschijnen als je de snelkoppeling handmatig opstart. Weet niet of Windows Defender een interface heeft met > Instellingen want daar zal hoogstwaarschijnlijk wel staan (aanvinken) > Opstarten als Windows opstart.

Nagekeken en Windows Defender heeft eigen Instellingen.

Waarschijnlijk moet je dit doen.

1. Press Windows Key + R and then type "gpedit.msc". Press "Enter" and click "OK".

2. From the Computer Configuration tree, expand the Administrative Templates and then expand Windows Components.

3. Click Windows Defender.

4. You will see a list of settings. Make sure that "Turn off Windows Defender" is set to "Disabled" and click "Ok".
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij verstandig dan om even iemand in jouw omgeving te vragen daar mee te helpen. Blijkbaar bestaat dat hele Windows Defender bij jou niet meer. Zou normaal onder programma's moeten staan maar dat zal ook wel niet het geval zijn.
 
alles werkt gewoon hoor, alleen ik krijg het icoontje niet rechts op de taakbalk, Krijg ook gewoon updates ervoor
 
alles werkt gewoon hoor
Hoe kan dat dan als je niets kunt vinden? Je kunt Windows Defender niet vinden in Program Files en niet onder Programma's.
Je kunt Windows Defender niet opstarten en niet naar de instellingen gaan! Als ik de screenshots van Windows Defender op internet bekijk, dan zie ik staan Windows Defender en Windows Defender instellingen. Als je die niet kunt openen/activeren, hoe verwacht je dan dat mensen je kunnen helpen?

Hier staat ook nog een oplossing, maar dat zit onder > Instellingen

To display the Windows Defender icon in Windows notification area (system tray), go to Tools and select Options under the Settings section. Scroll down the Options page, at the section of “Real-time protection options”, there is an option “Choose when the Windows Defender icon appears in notification area“. By default the selected option is “Only if Windows Defender detects an action to take”, which means the icon will only appear if there is any action by Windows Defender. To always show the Windows Defender icon, select (check) “Always“. Click on Save when done.

Heb je ook nog andere beveiligingssoftware geïnstalleerd, want die kan Windows Defender uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
alleen ik krijg het icoontje niet rechts op de taakbalk
Is niet meer in W10 1809 alleen als er een probleem is dan wordt die weer zichtbaar.
Je hebt wel het Windows Defender actiecentrum notificatie icoon naast de klok?
 
defender

nee die heb ik niet lange pier. Heb wel het normale actiescherm, waar meldingen komen
 
Laatst bewerkt:
het probleem is opgelost door microsoft
De oplossing is deze link in C:\Windows\System32\SecurityHealthSystray.exe in zoeken plakken (vergrootglas) en het icoontje komt dan.
groet martin
 
Mooi dat je het hebt opgelost. Bedankt voor de melding.:thumb:
 
defender

heb het ook in glary utilities geplakt anders werkt het niet goed
groet martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan