Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 15 van 15

Onderwerp: pictogram windows defender

Vraag is opgelost

pictogram windows defender

hoi helpers
    Hoe krijg ik het windows defender icoontje weer in de taakbalk rechtsonder in beeld( daar waar ook het icoontje klok en geluid staan) In de pictogramlijst zie ik hem ook niet staan(lijst waar je pictogrammen aan en uit kan zetten) Het pictogram kwam altijd mee bij de opstart. Maar sinds de november update zie ik het pictogram niet meer.Graag een oplossing
    Groet Martin
    Laatst aangepast door Mik Zjegger : 6 december 2018 om 21:45 Reden: duidelijker gemaakt

Giga Senior
    Kijk even naar deze video.

Snelkoppeling maken
    "%ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCuiL.exe"
    In de map zetten
    Shell:common startup

Kan ik zelf niet nakijken want ik heb geen W10.

defender

sorry senso , maar hier ga ik niet aan beginnen , veel te ingewikkeld voor mij.
    groet martin

Giga Senior
    Je maakt het te ingewikkeld. Volgens mij is het naar de map/locatie (Program Files\Windows Defender) gaan en dat bestand opzoeken en dan Rechtermuisknop > Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken). Dat kan vrijwel iedereen. Dan op het bureaublad > Rechtermuisknop > Aan de taakbalk vastmaken

En je moet deze in de map gooien zoals eerder staat aangegeven om op te starten. Anders verschijnt die echt niet in dat systeemvakje. Je kunt hem ook in Opstarten van Glary Utilities zetten:

Dat wordt dan "C:\Program Files\Windows\Windows Defender\MSASCui.exe"
    of
    "C:\Program Files\Windows\Windows Defender\MSASCuiL.exe"

Waarom die L er staat weet ik niet. Kan niet testen, want heb geen W10.
    Laatst aangepast door Senso : 6 december 2018 om 21:55

defender

het lukt me niet kan het hele bestand niet vinden en bij glary lukt het ook niet, ben vast te oud voor dit soort dingen nog(75) ik zet hem we gewoon in de taakbalk dan maar niet rechts

Giga Senior
    In principe zou die in dat systeemvakje moeten verschijnen als je de snelkoppeling handmatig opstart. Weet niet of Windows Defender een interface heeft met > Instellingen want daar zal hoogstwaarschijnlijk wel staan (aanvinken) > Opstarten als Windows opstart.

Nagekeken en Windows Defender heeft eigen Instellingen.

Waarschijnlijk moet je dit doen.

1. Press Windows Key + R and then type "gpedit.msc". Press "Enter" and click "OK".

2. From the Computer Configuration tree, expand the Administrative Templates and then expand Windows Components.

3. Click Windows Defender.

4. You will see a list of settings. Make sure that "Turn off Windows Defender" is set to "Disabled" and click "Ok".
    Laatst aangepast door Senso : 6 december 2018 om 23:05

kan het bestand niet vinden zegt hij dan

Giga Senior
    Lijkt mij verstandig dan om even iemand in jouw omgeving te vragen daar mee te helpen. Blijkbaar bestaat dat hele Windows Defender bij jou niet meer. Zou normaal onder programma's moeten staan maar dat zal ook wel niet het geval zijn.

alles werkt gewoon hoor, alleen ik krijg het icoontje niet rechts op de taakbalk, Krijg ook gewoon updates ervoor

Giga Senior
    alles werkt gewoon hoor
    Hoe kan dat dan als je niets kunt vinden? Je kunt Windows Defender niet vinden in Program Files en niet onder Programma's.
    Je kunt Windows Defender niet opstarten en niet naar de instellingen gaan! Als ik de screenshots van Windows Defender op internet bekijk, dan zie ik staan Windows Defender en Windows Defender instellingen. Als je die niet kunt openen/activeren, hoe verwacht je dan dat mensen je kunnen helpen?

Hier staat ook nog een oplossing, maar dat zit onder > Instellingen

To display the Windows Defender icon in Windows notification area (system tray), go to Tools and select Options under the Settings section. Scroll down the Options page, at the section of “Real-time protection options”, there is an option “Choose when the Windows Defender icon appears in notification area“. By default the selected option is “Only if Windows Defender detects an action to take”, which means the icon will only appear if there is any action by Windows Defender. To always show the Windows Defender icon, select (check) “Always“. Click on Save when done.

Heb je ook nog andere beveiligingssoftware geïnstalleerd, want die kan Windows Defender uitschakelen.
    Laatst aangepast door Senso : 7 december 2018 om 09:50

Tera Honourable Senior Member
    alleen ik krijg het icoontje niet rechts op de taakbalk
    Is niet meer in W10 1809 alleen als er een probleem is dan wordt die weer zichtbaar.
    Je hebt wel het Windows Defender actiecentrum notificatie icoon naast de klok?
    We zijn niet helderziend, informatie graag, gebruik Speccy
    https://www.piriform.com/speccy/download

https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
    Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.

defender

nee die heb ik niet lange pier. Heb wel het normale actiescherm, waar meldingen komen
    Laatst aangepast door martinpb : 7 december 2018 om 12:56

het probleem is opgelost door microsoft
    De oplossing is deze link in C:\Windows\System32\SecurityHealthSystray.exe in zoeken plakken (vergrootglas) en het icoontje komt dan.
    groet martin

Giga Senior
    Mooi dat je het hebt opgelost. Bedankt voor de melding.

defender

heb het ook in glary utilities geplakt anders werkt het niet goed
    groet martin

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business