Vervangen datum in WOrd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmd1957

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2018
Berichten
1
L.S.,

Ik ben een simpele applicatie aan het bouwen waarin ik vanuit Excel een VBA-macro start die een Word document opent.
In het Word document staat een datum in het formaat dd/mm/jj.
Die datum wil ik vervangen door een andere datum.

Ik probeer dit via de methode objWord.ActiveDocument.Content.Find.
Daarbij moet ik met .Text de zoekterm opgeven om de datum te vinden.

Ik heb allerlei regex-en gebruikt, maar slaag er niet in de datum te vinden; en dus te vervangen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een willekeurige datum in voorgenomed formaat kan vervangen?

Alvast bedankt,

Hubert
 
Als de datum in het Word document een veld is, wordt het automatisch aangepast naar de dag van vandaag.
 
En anders heb je vette pech :). De enige mogelijkheid die je hebt, is als je de specifieke tekst in een bladwijzer of zo hebt gezet, zodat je hem kan terugvinden. Op pure tekst ben je ook afhankelijk van de opmaak van de gezochte datum. Maar de tip van snb is natuurlijk het beste: gebruik een veld voor de datum, en nooit vaste tekst. In sjablonen moet je sowieso dit soort zaken nooit willen gebruiken; je hebt vaste tekst (die dus niet verandert) en variabele tekst, die je in velden (of DocVariables) zet. Voor een datumveld gebruik ik dan vaak het veld PrintDate, omdat dit niet verandert als je het document een tijdje later nog een keer opent. Het standaard datumveld verandert elke keer als je het document opent, en normaal gesproken wil je dat niet als je een document een week later nog een keer opent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan